|
|
کدخبر: ۱۷۸۳۴۶

سید مصطفی هاشمی‌طبا:

نمی توان در این برهه نگاهی دقیق به این موضوع داشت که دوران بعد از آیت الله هاشمی چگونه می شود اما امیدواریم فضای وفاق و وحدت در بین نیروهای سیاسی حاکم باشد.

به گزارش امیدنیوز به نقل از خبرآنلاین:

سید مصطفی هاشمی‌طبا با بیان اینکه جواب دادن به این سوال که اوضاع سیاسی بعد ازفقدان آیت الله هاشمیرفسنجانی چگونه پیش خواهد رفت بسیار سخت خواهد بود، گفت «نمی توان در این برهه نگاهی دقیق به این موضوع داشت که دوران بعد از آیت الله هاشمی چگونه می شود اما من امیدوارم فضای وفاق و وحدت در بین نیروهای سیاسی حاکم باشد. این همان چیزی که آیت الله هاشمی هم بارها بر آن تاکید کرده بودند.»

وی که در دولت دوم آیت الله هاشمی رییس سازمان تربیت بدنی بود، گفت: «من معتقد هستم بین کسانی که اصولگرا و اصلاح طلب واقعی هستند اختلاف چندانی نیست. اما متاسفانه جریانات تندرویی که جاهلانه با قضایا برخورد می کنند فضا را به سمت فضای تخریبی می برند. آیت الله هاشمی همیشه انسان معتدلی بود و از رفتارهای تندروانه حمایت نمی کرد. امیدوار هستیم که نگاه غیرافراطی آیت الله هاشمی در بین جریان های سیاسی دنبال شود.»

هاشمی طبا با بیان اینکه متاسفانه افراد سیاسی وقتی شروع به یک فعالیت سیاسی می کنند فکر می کنند که خودشان محور هستند، ادامه داد: «این جریانات بعد از مدتی که تجربه به دست می آورند متوجه می شوند که اینگونه رفتارها صحیح نیست و بعد به سمت اعتدال می روند که ما از این جنبه ها ضربه های زیادی خورده ایم. مطمئنا جریانی که از لحاظ فکری و ذهنی عاقلانه تر فکر کند قطعا می تواند در دوران پسا هاشمی موفقیت سیاسی بیشتری داشته باشد.»

او گفت: «به نظر من دولت روحانی نباید درگیر مسائل سیاسی و یا مبحثجایگزینی معنوی آقای هاشمی بشود بلکه روحانی باید مسائل اجرایی کشور را پیش ببرد. وقتی حوزه اجرایی کشور قوی باشد جریان اعتدالی هم خودش را بهتر نشان می دهد. روحانی هرچقدر در این حوزه توفیق بیشتری داشته باشد این مساله برای او و اعتدالیون بهتر خواهد بود.»

رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات با بیان اینکه هرچقدر افراد معتدل بیشتر بتوانند در فقدان آقای هاشمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند این جریان توانمندتر خواهد شد، گفت: «بعد از انقلاب ما شاهد بوده ایم که در بین جریانات سیاسی بالا و پایین های زیادی وجود داشته و حتی در بین این جریانات برداشت های متفاوتی هم از اهداف انقلاب وجود داشته است. اما هیچ چیزی در فضای سیاسی قابل پیش بینی نیست. همانگونه که ما نمی توانستیم روی کار آمدن ترامپ را در آمریکا پیش بینی کنیم. برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کشور هم همینگونه است.»

وزیر صنایع دولت شهید باهنر با بیان اینکه به نظر من فقدان حضور آیت الله هاشمی تاثیری در میزان سبد رای حسن روحانی در سال آینده تاثیرگذار نخواهد بود، ادامه داد: «مردم در چند سال گذشته از حسن روحانی و دولتش شناخت پیدا کرده اند و اگر بخواهند او را انتخاب کنند قطعا با توجه به شناختشان به او رای خواهند داد.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار