|
|
کدخبر: ۱۱۸۱

اعلام عمده‌ترین راه ورود موادمخدر از طریق فرودگاه‌ها به کشور، ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه، مبدا عمده کالاهای قاچاق هوایی به کشور و … از مسائلی است که فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور به تشریح آن پرداخته است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، سرهنگ حسن مهری درباره عملکرد سه ماهه پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: در بهار امسال، ۵۹ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط پلیس در سطح فرودگاه‌های کشور کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۲ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به کاهش کشفیات شیشه در سطح فرودگاه‌های کشور طی این مدت، خاطرنشان کرد: تریاک با ۳۵ کیلوگرم بیشترین میزان موادمکشوفه را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی همچنین طی این مدت، ۱۲۵۸ تن به اتهام حمل موادمخدر دستگیر شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است.

مهری از انهدام سه باند قاچاق موادمخدر توسط پلیس فرودگاه‌های کشور نیز خبرداد و گفت: چندی پیش، ماموران پلیس فرودگاه امام‌خمینی(ره) طی یک عملیات، باند بین‌المللی ورود کوکائین که به صورت بلعی این ماده‌مخدر را از دبی، وارد کشور می‌کردند، متلاشی کردند.

به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، از این باند هشت نفره که دو تن آنان ایرانی بود، قریب به دو کیلوگرم کوکائین کشف شد.

مقصد مخدرهای سنتی و صنعتی از زبان فرمانده پلیس فرودگاه‌ها

عمده‌ترین راه ورود موادمخدر از طریق فرودگاه‌ها به کشور

مهری با بیان اینکه اکثراً موادمخدر سنتی به کشورهای اروپایی و نیز ماده‌مخدر صنعتی به شرق آسیا قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان اکثراً از طریق بلع و انباری اقدام به ورود موادمخدر به داخل کشور می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکثر کشفیات موادمخدر در فرودگاه امام‌خمینی(ره) به دست می‌آید، به تغییر مسیر ترانزیت موادافیونی از طریق خطوط هواپیمایی به علت سخت‌گیری‌های پلیس فرودگاه‌های کشور در امر مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: در سه ماهه امسال ۴۹۳ قاچاقچی کالا نیز دستگیر شده‌اند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه از آنان طی این مدت پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات کالای قاچاق ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

مبدا عمده کالاهای قاچاق‌هوایی به کشور

مهری با بیان اینکه اکثر کالاهای قاچاق از پروازهای دبی به ایران به دست می‌آید، گفت: زعفران، طلا و دلار، بیشترین کشفیات پلیس فرودگاه در سفرهای خارجی را به خود اختصاص داده است.

وی از کشف ۱۴ کیلوگرم شمش طلای قاچاق در فرودگاه امام(ره) خبرداد و گفت: ماموران اطلاعات و امنیت پلیس فرودگاه امام(ره) از طریق منابع اطلاعاتی از ورود طلا به صورت قاچاق از دبی به کشور مطلع و با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس عامل آن را شناسایی کردند که پس از آن پلیس ضمن گشت‌های نامحسوس و نیز چک و کنترل لیست‌های پروازهای ورودی از دبی، با مشاهده فرد شناسایی شده، وی را هنگام خروج از سالن مسافری دستگیر و در بازرسی ازوی ۱۴ عدد شمش طلای یک کیلوگرمی به وزن ۱۴ کیلوگرم را که به صورت کاملاً ماهرانه‌ای در جیب‌هایش به شکل خشاب دوخته شده و به دور کمرش جاسازی شده بود، کشف کردند.

مهری ادامه‌داد: در راستای اقدامات کنترلی درامر مبارزه جدی با قاچاق کالا، ماموران پلیس فرودگاه تبریز و شیراز طی دو عملیات جداگانه از دو مسافر به مقصد استانبول و دبی، ۱۲ کیلو و ۳۰۰ گرم زعفران به ارزش ۶۱۵ میلیون ریال را نیز کشف کردند.

به گفته وی بیشترین کشفیات کالای قاچاق و موادمخدر در فرودگاه‌های امام(ره)، مشهد و تبریز به دست می‌آید.

اعلام سقف میزان خروج طلا و دلار از کشور

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور درباره خروج طلا و ارز از کشور گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی، مسافران در سفرهای خارجی مجاز به خروج ۱۵۰ گرم طلا و ۵۰۰۰ دلار هستند و در غیراین‌صورت با خاطیان برخورد و طلا و دلارهای آنان تحت عنوان قاچاق توسط پلیس ضبط می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار