|
|
کدخبر: ۱۵۰۶

مداحی سید‌محمدمهدی موسوی‌زاده نابغه ۶ ساله و کم‌‌سن‌ترین مداح حرفه‌ای کشورمان در آیین رمضانی بر آستان جانان، هزاران روزه‌دار حاضر در بوستان جوانمردان ایران را مبهوت کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، همزمان با دومین شامگاه ماه مبارک رمضان و در دومین شب از اجرای چهارمین دوره جشن رمضانی «بر آستان جانان» در بوستان جوانمرادان ایران بیش از ۵ هزار نفر از روزه‌داران حاضر در مراسم در برابر مدح خوانی خردسال‌ترین هنرمند محب اهل بیت(ع) مبهوت و شگفت زده شدند و اشک شوق از چشمان آنان جاری شد.

در این مراسم که از ساعت ۲۱ در محل اجتماعات بوستان جوانمردان برگزار شد، مداح ۶ ساله با اجرای مداحی در وصف امیرالمومنین(ع) برای ساعتی تمامی هزاران بازدید کننده از این بوستان ۵۰ هکتاری را در یک جا جمع کرد و با طنین آوای روحانی خود حال و هوایی معنوی به مراسم بر آستان جانان بخشید.

موسوی زاده هم چنین با حضور پدر و مادر جوان خود که سید مهدی تنها فرزند آنان است، در برابر هزاران روزه‌دار حاضر در مراسم مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

سید محمدمهدی موسوی‌زاده شاگرد کوچک حاج محمود کریمی مداح پیشکسوت کشورمان است که تاکنون در بسیاری از مراسم‌های دینی از جمله در حرم امام رضا(ع) در کنار استاد خویش مداحی کرده است، وی حافظ ۳ جزء از کلام الله مجید و برگزیده پنجمین همایش نوگلان حسینی(ع) است.

بر اساس این گزارش، در دومین شب از اجرای چهارمین دوره جشن رمضانی «بر آستان جانان» در بوستان جوانمردان ایران پس از تلاوت مجلسی قرآن توسط مجید احمدی قاری بین‌المللی قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی، کلیپ ویژه ماه مبارک رمضان پخش و حجت‌الاسلام برمایی کارشناس مسایل خانواده و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در بخش «حرف‌های فیروزه‌ای» درباره مهربانی خالق با مخلوق سخنرانی کرد.

در ادامه مراسم، پس از برنامه مداحی نابغه خردسال، دختران روزه اولی در ویژه برنامه «سحرخیزان کوچک» دعوت خود را به ضیافت رمضان جشن گرفتند، هم چنین اجرای برنامه شاد کودکانه با موضوع «ماه خدا، ماه مهربانی» هدیه‌ای بود که توسط گروه فیتیله به دختران روزه اولی و تمامی کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم اهدا و با مشارکت ده‌ها نفر از کودکان و پدران برگزار شد.

ترتیل خوانی کریم توسط قاری بین‌المللی قرآن کریم و اجرای دعا و نیایش پایان بخش برنامه های دومین شب از جشن رمضانی «بر آستان جانان» بود.

ناگفته نماند در کنار محل برگزاری جشن معنوی «بر آستان جانان» که از سوی فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه شب‌های رمضان با غرفه‌های متعدد تا هفدهم ماه مبارک رمضان با برنامه‌ها و خدمات فرهنگی، هنری، دینی، آموزشی و سرگرمی تا نیمه شب هر شب میزبان شهروندان روزه‌دار و کودکان و نوجوانان است.

در نمایشگاه شب‌های رمضان، شهروندان می‌توانند هر شب به مدت سه ساعت از خدمات و برنامه‌های غرفه‌های نقاشی‌خط، کاریکاتور، اوریگامی، بازی‌های قرآنی، بازی و نقاشی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و اصلاح نماز، باشگاه ترنج، کتاب سایه‌بان شهر، شهریاران جوان، سفره رمضان، نمایش عروسکی، کلبه آفرینش و فکر، به رسم مهربانی و بلوتوثقرآنی استفاده کنند.

همچنین شهروندان تهرانی می‌توانند تا هفدهم ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۴ با حضور در بوستان جوانمردان ایران واقع در انتهای بزرگراه حکیم غرب، بلوار دهکده، میدان المپیک، خیابان صدرا از ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی فرهنگسرای تهران برای جشن رمضانی بر آستان جانان و نمایشگاه شب‌های رمضان بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار