|
|
کدخبر: ۲۰۹

چمران در جلسه امروز شورا:

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تعداد مراکز معاینه فنی سطح شهر به اندازه کافی است، گفت: بسیاری از این مراکز به دیل عدم مراجعه شهروندان رو به تعطیلی هستند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، در پانصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی لایحه نحوه توسعه و گسترش مراکز معاینه فنی در بهبود وضعیت هوای تهران در دستور کار اعضای شورا قرار داشت که با نظرات موافق و مخالف بسیاری روبرو بود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در آغاز بررسی این طرح اظهار داشت: شورا مصوبه‌ای تعیین کرد تا بر اساس آن مراکز معاینه فنی در سطح محلات ایجاد شود چرا که برای استفاده از خدمات این مراکز در صف‌های طولانی قرار می‌گرفتند و به نوعی تحت فشار بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مراکز توسعه یافته است اما بسیاری از مردم به آنها مراجعه نمی‌کنند و مراجعه آنها به روزهای آخر سال منتهی می‌شود. به عقیده بنده باید دنبال راه‌حلی بود تا این مشکل را برطرف کنیم. در این رابطه با پلیس راهنمایی و رانندگی صحبت شده تا با استفاده از سیستم الکترونیک خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه شوند تا از این طریق بتوان آنها را مجبور به مراجعه به مراکز معاینه فنی در طول سال کرد.

رضوی مدیر عامل معاینه فنی خودرو در ادامه اظهارات چمران گفت: بسیاری از مراکز دستگاه‌های خود را جمع‌آوری کردند زیرا مراجعه کننده نداشتند و برخی از آنها در طول ۳ ماه ۶۰۰ میلیون تومان ضرر و زیان متحمل شدند اما در صورت تصویب این لایحه و اجرای قانون می‌توانیم برای مراکز معاینه فنی برنامه‌ریزی داشته باشیم و مشکل را حل کنیم.

وی تاکید کرد: با تصویب این لایحه خود را ملزم به مراجعه به مراکز معاینه فنی در طول سال می‌کنند.

اظهارات چمران و رضوی در حالی بود که آباد و طلایی معتقد بودند باید راهبردهای فرهنگی برای ارتقاء کیفیت معاینه فنی خودرو و الزامات آموزشی فراهم شود چرا که با انجام اقدامات سلبی به نتیجه نمی‌رسیم اما مدیرعامل مراکز فنی خودرو با این اظهارات موافق نبود و تاکید کرد تا به حال درباره این موضوع به شورا ارائه شده اما نتیجه بخش نبوده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز بر این باور بود که مراکز معاینه فنی در طول روز مراجعه کنندگان بسیار اندکی دارند و این در حالیست که تعداد این مراکز به اندازه کافی در سطح شهر وجود دارد.

بر اساس این گزارش طبق بحث‌هایی که در جلسه شورا درباره این موضوع صورت گرفت در نهایت مقرر شد یک هفته برای ادامه بررسی‌ها و تصمیم‌گیری نهایی درباره این موضوع زمان داده و در جلسه آینده شورا نتیجه نهایی اعلام شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار