|
|
کدخبر: ۲۱۷۰۵

ماشاءاالله عابدی گفت: چند سال گذشته به دوستی که مراسم عاشورای شمسی را برگزار کرد، گفتم اگر چند سال دیگر این تاریخ با ایام شادی و ولادت ائمه اطهار(ص) مقارن شود، چه کار می خواهی بکنی؟

به گزارشامیدبهنقل از سایت سراج۲۴، ماشاءالله عابدی یکی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت(ص) چند روز پیش با حضور در جمع یکی از هیات تهران درباره عزاداری امام حسین علیه السلام صحبت های ایراد کرد.

این مداح اهل بیت(ص) با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و صفر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: عزاداری نوعی عبادت است که مانند نماز و و روزه، دارای یکسری آداب است که اگر رعایت نشود مانند این است که اصلا انجام نشده است. برای مثال فردی که نماز صبح را ۳ رکعت می خواند مانند کسی است که اصلا نماز نخوانده است و چه بسا عقوبتش از تارک الصلاه بیشتر باشد.

وی همچنین در ادامه سخنانش درباره رواج عزاداری در سالروز شمسی عاشورا عنوان کرد: چند سال گذشته به دوستی که مراسم عاشورای شمسی را برگزار کرد، گفتم اگر چند سال دیگر این تاریخ با ایام شادی و ولادت ائمه اطهار مقارن شود می خواهی چه کار کنی؟

عابدی که در جمع خدام هیئت محبان الصادق علیه السلام حضور داشت، در پایان با اشاره به پرهیز کردن از پرداختن به حواشی مسائل دینی تاکید کرد: گاهی پرداختن به حواشی دین به اندازه ای مورد توجه قرار می گیرد که اصل آن به مرور زمان فراموش می شود و ما نباید بگذاریم به موضوعات دینی خدشه ای وارد شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار