|
|
کدخبر: ۲۲۹۶

حجت‌الاسلام شهاب مرادی:

حجت‌الاسلام شهاب مرادی با اشاره به اینکه اخلاق پزشکی در جامعه از دغدغه‌های مهم محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه حس طبابت در دانشجویان علوم پزشکی تغییر کرد است و احساس نگرانی نسبت به آینده بیشتر وجود دارد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام شهاب مرادی شب گذشته در نشست نخبگان و دست‌اندرکاران آموزشی وزارت بهداشت که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: پزشکان نزدیک‌ترین کار را به طیف روحانیون دارند که البته در گذشته این نزدیکی زیاد بود اما امروز در مورد اخلاق پزشکی دغدغه‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: بحثرایج خطاهای پزشکی و درمانی در کشور مانند سایر کشورها اعلام نمی‌شود این یا به این دلیل است که کشورهای دیگر آمار خطا را شفاف می‌گویند یا اطبای ما دقیق هستند.

حجت‌الاسلام مرادی گفت: بحثاخلاق پزشکی بسیار اهمیت دارد و باید آثار دین‌داری برجای بگذارد مانند تجاری که در سال‌های گذشته در بازار برای پایداری دین فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: ‌ملاک شناخت بازاری‌ها در گذشته دینداری بود اما امروز زوایه‌‌ای باز شده که از رفت و آمد تجار ما به کشورهای دیگر یادگارهایی مانند مسجد هامبورگ دیگر به جای نمی‌ماند.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: این اتفاق در دانشجویان وزرات بهداشت نیز وجود دارد. حس طبابت تغییر کرده است و نسبت به آینده احساس نگرانی بیشتری وجود دارد.

حجت‌الاسلام مرادی همچنین در پایان این مراسم با تکریم نقش زن و جایگاه حضرت خدیجه(س) ‌ گفت: ‌ استفاده از نام این بانوی بزرگ اسلام در جامعه کم شده است و بر سر در دانشگاه‌ها، مراکز و مساجد و حتی در شخصیت‌های رسانه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: ‌در سال‌های گذشته رتبه نامگذاری خدیجه در جایگاه سیصد و سی و چهارمین اسم بود در حالی که این نام را رسول خدا بیش از همه اسامی دوست داشت و اولین فردی بود که نماز خواند و پیامبر را تصدیق کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار