|
|
کدخبر: ۳۲۴۵

سرپرست روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای فانی معتقد است که در روزهای پنج شنبه باید فعالیت‌های فوق برنامه و پرورشی پرداخت در حالیکه هم‌اکنون مدارس در این روز کاملا تعطیل هستند.

به گزارشامید، حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعداد روزهای تحصیل دانش‌آموزان اظهار داشت: در دنیا بر اساس مطالعات تطبیقی روزهای تحصیل بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ روز است که این دوره در کشور ایران براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۰۰ روز اعلام شده است. وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس روزهای تحصیل دانش‌آموزان کمتر از ۲۰۰ روز است با این حساب احتمال لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس وجود دارد؟ گفت: آقای فانی معتقد است که پنج‌شنبه‌ها تعطیل نباشد و فعالیت‌های فوق برنامه، پرورشی و ورزشی در این روز در مدارس انجام شود.

سرپرست روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه درسی پنج شنبه‌ها باید به فعالیت‌های پرورشی و آموزشی اختصاص یابد، گفت: قرار بود در روزهای پنج‌شنبه‌ برنامه‌های فوق برنامه و پرورشی در مدارس انجام شود اما هم‌اکنون عملا پنج‌شنبه‌ها مدارس تعطیل هستند در حالیکه پنج شنبه‌ها باید به انجام فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی پرداخت؛ آقای فانی در این زمینه معتقد است که باید به تدریج مدارس را به سمتی سوق داد که در روزهای پنج‌شنبه به فعالیت‌های فوق برنامه بپردازند.

وی در رابطه با دیدگاه فانی در رابطه با برون‌سپاری هنرستان‌ها عنوان کرد: هم‌اکنون نیز بخشی از آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی واگذار شده است؛ اگر یک دانش‌آموز در حوزه کار و دانش از موسسات مورد تائید سازمان فنی و حرفه‌ای گواهینامه بگیرد این گواهینامه معادل چند واحد درسی محسوب می‌شود ولی آقای فانی معتقد است که باید با برنامه‌ریزی و توسعه بیشتر در این حوزه گام برداشت و از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار