|
|
کدخبر: ۳۳۱

روزنامه رسمی کشور امروز خبر از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور خطاب به سازمان حج و اوقاف و امور خیریه داده است در حالی که این سازمان در سال ۱۳۷۰ به دو «سازمان حج و زیارت» و «سازمان اوقاف و امور خیریه» تفکیک شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، روزنامه رسمی کشور امروز اصلاح ماده(۳۴) آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان «حج و اوقاف و امور خیریه» را که توسط محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده، ‌ منتشر کرده است.

سازمان حج و اوقاف و امور خیریه در سال ۱۳۷۰ با تصویب شورای عالی اداری کشور به دو قسمت تقسیم شد یک بخش آن سازمان اوقاف و امورخیریه و بخش دیگر آن سازمان حج و زیارت نام نهاده شد و در حال حاضر دیگر سازمانی تحت عنوان «سازمان حج و اوقاف و امور خیریه» وجود ندارد جز اینکه در بین عامه مردم هنوز این دو سازمان به این نام مشترک قدیمی شناخته می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسی قربانی، مستشار دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره این موضوع گفت: این ابلاغیه از سوی معاون اول رئیس جمهور اشکال ماهوی ندارد اما این اشکال وجود دارد که تا سال ۱۳۹۰ باید تنقیح قوانین انجام می‌شد تا چنین اشکالاتی به وجود نیاید.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر این اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی به کدام یک از سازمان‌ها ابلاغ شده است نیز گفت: باید به توضیحات ماده قانونی مراجعه شود چون درباره تولیت اماکن مذهبی است پس به سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شده است.

ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور که امروز در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است به این شرح است:

«هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۲/۳ / ۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد ماده(۱۷) قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه مصوب ۱۳۶۳ تصویب نمود:

متن زیر جایگزین ماده(۳۴) آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه، موضوع تصویب‌نامه شماره ۹۵۲۷۰ مورخ ۲۲/۲ / ۱۳۶۵ و تبصره ماده یادشده و اصلاحیه آن، موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۴۶۵ / ت۴۵۱۳۲ه مورخ ۲۸/۵ / ۱۳۹۱ می‌شود:

ماده۳۴ حق‌التولیه یا اجرت‌المثل ادارات اوقاف و امور خیریه در تولیت اماکن مذهبی اسلامی، موضوع بند(۲) و ذیل تبصره(۲) ماده(۱) قانون یادشده، ده درصد عایدات خالص سالیانه هر یک از اماکن یادشده می‌باشد و حق‌الزحمه هیئت امنا به موجب آیین‌نامه ماده(۵) قانون مذکور تعیین می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور محمدرضا رحیمی»

به گزارش فارس، علی‌رغم اینکه ۲۲ سال پیش سازمان حج و اوقاف و امور خیریه کشور تفکیک شده است اما هنوز عنوان قانون آن «تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه» کشور است در نتیجه تغییراتی که در آیین‌نامه‌های آن اعمال می‌شود بنابر موضوع مواد آن یا به سازمان حج و زیارت ابلاغ می‌شود یا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور. موضوعی که در تنقیح قوانین کشور باید اصلاح می‌شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار