|
|
کدخبر: ۳۷۲۳

عضو هیات علمی گروه مکاترونیک دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی با تشریح قابلیت‌های سیستم شبیه ساز اتوبوس‌های آکیا، بنز، عقاب و اسکانیا به منظور کاهش حوادثجاده‌یی و شبیه‌سازی سوانح رانندگی از طراحی شبیه ساز خودروهای پلیس و رونمایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، دکتر علی نحوی در مراسم رونمایی از تجهیزات شبیه‌ساز رانندگی اتوبوس در کاهش تصادفات در خصوص اهداف این شبیه‌ساز‌ها گفت: یکی از این موارد آموزش و دیگر ایجاد سیستم‌های کمک‌ راننده است به نحوی که اگر راننده‌ای دچار خواب‌آلودگی شود می‌توان به راننده نیم‌ساعت قبل از این‌که به خواب رود هشدار لازم را بدهیم. در این زمینه در مرحله‌ی بعدی به دنبال در دست‌گرفتن کنترل خودرو هستیم.

عضو هیات علمی گروه مکاترونیک دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی تشخیص وضعیت اعتیاد رانندگان را از دیگر اهداف این شبیه‌ساز‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه تست‌های مختلفی صورت گرفته است. هم‌چنین از دیگر کاربردهای شبیه‌ساز‌ها می‌توان به بازسازی صحنه‌های تصادف اشاره داشت.

نحوی افزود: به عنوان نمونه در تصادف اخیر که در محور تهران - قم رخ داد کل شرایط جاده، راننده و غیره را می‌توان با این شبیه ساز بازسازی کرد و علت تصادف را کشف کرد.

وی پیشنهاد کرد: ضمن این‌که سازمان‌های دولتی و بیمه‌ها از طرح تحقیقاتی پشتیبانی کنند. یک دوره‌ی آموزشی دوساعته برای رانندگانی که نمره منفی در رزومه کاری خود کسب می‌کنند ایجاد شود.

عضو هیات علمی گروه مکاترونیک دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی در خصوص دیگر کاربرد‌های این شبیه‌ساز تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر افراد با تلفن همراه در این شبیه‌ساز رانندگی صحبت کند، می‌توانند متوجه شوند که چه میزان آگاهی‌شان کاهش یابد و این‌که ممکن است در معرض تصادف قرار گیرند.

به گفته وی، این سیستم قابلیت آن را دارد که با کمی تغییرات برای آموزش موتورسواران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نحوی در خاتمه با بیان این‌که بحثآموزش از دو سال گذشته برای شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شده است، تصریح کرد: این موضوع شدت تصادفات را کاهش داده به نحوی که سال گذشته ۲۵ درصد از تصادفات درون‌شهری کاهش یافت.

وی همچنین از طراحی شبیه ساز برای خودروهای پلیس خبر داد و خاطر نشان کرد: این شبیه ساز در نمایشگاه پلیس ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار