|
|
کدخبر: ۳۷۶۷

حمید میرزاده از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد امشب با ۶ رای موافق به عنوان گزینه سرپرست جدید دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شود.

سرویس اجتماعیامید- زندگینامه حمید میرزاده رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی از زبان خودش به شرح زیر است:

«من - حمید میرزاده - در سال ۱۳۲۹ در سیرجان به دنیا آمدم. تا اخذ دیپلم ریاضی در سیرجان تحصیل کردم و پس از آن دردوره کارشناسی شیمی از دانشگاه فردوسی مشهد درسال ۱۳۵۲ فارغ التحصیل شدم و پس ازانجام خدمت سربازی در سال ۱۳۵۴ به عنوان دبیر شیمی در دبیرستان های سیرجان مشغول به کار شدم.

در سال ۱۳۵۵ برای ادامه تحصیلات به تهران آمدم ودر پلی تکنیک تهران برای دوره کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر پذیرفته و در سال ۱۳۵۷ با معدل(۲۰ = A) فارغ التحصیل شدم و از فروردین ۱۳۵۸ بعنوان عضو هیات علمی در دانشگاه شهید باهنر کرمان استخدام شدم. در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت درجه دکترا در همین رشته از دانشگاه نیوساوت ویلز استرالیا(UNSW) شدم.

متاهل ام و فرزندانم بحمدالله در سطوح دکتری، کارشناسی ارشد، و کارشناسی تحصیل کرده یا مشغول تحصیل هستند. خوشحالم که بیش از ۳۵سال از عمرم را در خدمت به انقلاب بوده و در۳ دولت بعد از انقلاب اسلامی(دولت شهید رجائی، دولت مهندس موسوی و دولت آقای هاشمی رفسنجانی) در امور اجرایی و خدمت به مردم مسئولیت داشته ام و همواره ارجاعات مقام معظم رهبری را که مربوط به امور اجرائی می شد چه در دوران ریاست جمهوری ایشان و چه بعد از آن با افتخار انجام داده ام.

از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۷۶ درسمت های فرماندار سیرجان، استاندار کرمان، معاون نخست وزیر، معاون اجرایی رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه مشغول فعالیت بوده ام. اما همزمان با کار های اجرایی به امر تدریس و تحقیق در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی نیز می پرداختم. به اذعان دوستانم از معدود مدیران ارشد کشور بوده ام که با وجود کارهای سخت وسنگین، که یکی از آنها بازسازی مناطق جنگ زده و مسئولیت ستاد بسیج اقتصادی کشور بود، هیچ‌گاه کسوت دانشگاهی خود و دانشگاه را ترک نکرده و به شهادت همه دانشگاهیان در سمت‌های مختلفی که داشته ام چه در سمت استاندار یا معاون اجرایی نخست وزیر و چه در سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تمام وجود و از سرعلاقه به امر توسعه علمی وفناوری کشور حمایت و پشتیبانی عملی کرده ام.

در سال ۱۳۶۴ براساس پیشنهاد من که معاونت اجرایی نخست وزیر وقت را بر عهده داشتم و با موافقت نخست وزیر وقت در خصوص لزوم رشد صنایع وابسته به نفت از جمله تولید مواد پتروشیمیایی و مصنوعات پلیمری با شرکت سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران اجرایی، تحقیقاتی و آموزشی کشور کمیسیون هماهنگی علوم و تکنولوژی مواد پتروشیمیایی و صنایع پلیمری تشکیل و مسئولیت ایجاد هماهنگی برای پیش‌برد این امر به عهده ام گذاشته شد.

با پیشنهاد کمیسیون مزبور و تصویب شورای گسترش آموزش عالی، مرکز تحقیقات و توسعه علوم و تکنولوژی مواد پلیمری و پتروشیمیایی در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد که با استقرار در بنای اصلی و توسعه آن در اثر تلاش‌ها و حمایت‌های مستمر اینجانب پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نام گرفت که هم اکنون یکی از پژوهشگاه‌های برتر کشور وبی‌نظیر در منطقه وکم نظیر در جهان است.

با توجه به نقش مؤثر سازمان برنامه و بودجه، تاسیس معاونت پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، که تا سال ۱۳۷۴ درتشکیلات این سازمان وجود نداشت، از اقدام‌های بنیادی و مهم اینجانب بود که موجب افزایش شدید بودجه دانشگاه‌ها ومراکز پژوهشی شد مبنای خوبی برای سال‌های بعدی گردید.

تدوین برنامه " ایران ۱۴۰۰ "، برنامه " اقتصاد بدون نفت " و طرح " فقر زدایی " و سرشماری سال ۱۳۷۵ از دیگر اقدامات مهم بنده در دوران تصدی سازمان برنامه وبودجه بود.

تاسیس شهرک‌های تحقیقاتی پژوهش(تهران) در سال ۱۳۶۴ و کاوش(کرج) در سال ۱۳۶۹ و مرکز رشد فناوری پلیمر درسال ۱۳۸۱ و همکاری در تاسیس موسسه دانش و پژوهش ایران در سمت نایب رئیس هیئت امنای این موسسه و نیز بنیان‌گذاری موسسه توسعه فناوری نخبگان با همکاری دفتر همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری و جمعی از وزرای دانشگاهی درسال ۱۳۸۱ و همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک در سمت معاون علوم وفناوری مرکز تا سال ۱۳۸۴ و نیز صندوق حمایت از پژوهشگران کشور ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۳ نشانگر دل‌مشغولی اینجانب برای توسعه کشور بر مبنای علم و فناوری است.

در سال ۱۳۷۶ توسط دولت آقای خاتمی ازادامه خدمت در سازمان برنامه و بودجه معاف شدم و بنابراین فرصت بیشتری پیدا کردم تا فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را گسترش داده و در کنار همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک(از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۶) در سمت معاون علوم وتکنولوژی در امر نظریه‌پردازی برای توسعه علمی ایران مشغول شدم. اما همچون گذشته در دانشکده‌های مهندسی پلیمر و مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران کار تدریس و تحقیق را ادامه می دهم که تاکنون چند بار به عنوان پژوهشگر نمونه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر و پژوهشگاه پلیمر وپتروشیمی ایران و در سال ۱۳۸۷ نیز به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شدم و چندین بار هم از جشنواره های خوارزمی و رازی مفتخر به دریافت جایزه پژوهشگر برتر در زمینه پلیمر های پزشکی شدم.

از سال ۱۳۵۸ تا کنون عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم واخیرا با دانشگاه علوم پژشکی ایران برای تدریس دوره مهندسی بافت همکاری دارم. مدت ۳۳ سال است که افزون بر کارهای اجرایی متعدد و همزمان به کار تدریس و پژوهش اشتغال داشته و دارم و هم اکنون استاد تمام پایه ۳۷ دانشگاه صنعتی امیر کبیر هستم. حاصل فعالیت های علمی وپژوهشی اینجانب تا کنون ۳۲۸ مقاله علمی پژوهشی(۱۴۱ مقاله ژورنال با نمایه ISI و ۱۸۷ مقاله کنفرانس)، چند ین کتاب و گزارش علمی و ۳۱ ثبت اختراع و اجرای ده‌ها پروژه پژوهشی و فارغ‌التحصیلی نزدیک به ۶۰ نفر در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مهندسی پلیمر بوده است. در حال حاضر بر پایه پایگاه علمی, Scopus ۲۰۱۳ h. Index علمی اینجانب۲۲ است.

از سال ۱۳۷۶ تا کنون از ۷ دوره ۶ دوره رئیس انجمن پلیمر ایران بوده ام و طی سالهای گذشته موفق شده ام ۱۰ سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر ایران را برگزار و در انتشار واژه نامه پلیمر ایران و نزدیک به ۲۴ جلد از دانشنامه پلیمر ایران و بانک اطلاعات پلیمر ایران با همکاری اعضائ انجمن پلیمر ایران توفیق داشته ام. همچنین ۲۳ سال دو ماهانه علمی پژوهشی علوم و تکنولوژی پلیمر(فارسی) و ۲۰ سال مجله بین المللی Iranian Polymer Journal(تنها مجله ماهانهISI ایران) را در سمت مدیر مسئول و سردبیر منتشر کردم. از سال ۲۰۱۱ میلادی با موافقت دانشگاه آزاد اسلامی و انتشارات بین المللی Springer کار تاسیس یک ژورنال بین المللی
بنام Progress in Biomaterials و به عنوان مدیر مسئول آن ژورنال را شروع کرده ام که تا کنون ۳ شماره آن منتشر شده است.

در سال ۱۳۸۶ با دعوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس محترم هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر این هیات و با تصویب هیات موسسبه به عضویت هیات امنای دانشگاه درآمده و در این مجموعه بی نظیر علمی - که بزرگ ترین دستآورد علمی فرهنگی انقلاب اسلامی و بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان است - افتخار خدمت گزاری دارم. «بررسی پژوهش ایران در سالهای برنامه پنج ساله چهارم توسعه کشور برای تمام بخشهای خصوصی و دولتی» برای اولین بار بعنوان یک طرح ملی و تهیه اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی از اقدامات مهمی بود که در دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

اخیرا نیز موفق شدیم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر ریاست هیات امنای آیین نامه تشکیل هیاتهای امنای استان ها و نیز برنامه پنج ساله ۱۳۹۴-۱۳۹۰ و برنامه استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی تا افق ۱۴۰۴ را تهیه و تدوین کنیم و به تصویب هیات موسس و هیات امنای دانشگاه برسانیم. البته اگر در زندگی اجرایی و علمی توفیقی داشته ام فقط عنایت الهی و دعای خیر والدین عزیزم بوده است. وَمَا تَوْفِیقِی إلَّا بِاللَهِ، عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإلَیهِ أُنِیبُ.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار