|
|
کدخبر: ۴۴۱۱۹

دبیرکل سازمان شهرهای متحد وحکومت‌های محلی در نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به عنوان نایب رئیس این سازمان را تبریک گفت و از قالیباف برای شرکت در اجلاس نیویورک دعوت به عمل آورد.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، ژوزف روچ، دبیر کل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی در نامه خود خطاب بهقالیبافبا دعوت از وی برای شرکت در اجلاس نیویورک آورده است: " اجازه دهید در این فرصت که به من می‌دهید تبریکات صمیمانه خودم را برای انتخاب شما به عنوان نایب رئیس اعلام کنم. ما در انتظار کار نزدیک با شما برای تقویت مدیریت سازمان جهانی هستیم ".

متن نامه ژاک روچ به شرح ذیل است:

من مایلم عمیق ترین تبریکات و قدردانی خودم را از طرف اعضای سازمان UCLG برای وظایف شما که در سازمان جهانی انجام خواهید داد ابراز کنم.
رهبری و راهنمایی شما در اجرای برنامه کاری که شورای جهانی در رباط به تصویب رسانده، اساسی است. ما دوره زمانی ویژه‌ای را پیش رو داریم.
به پیوست، شما تقویم مهمتیرین رویدادهای سال آتی را مشاهده می‌کنید. قطعاً این لیست جامعی نیست و آن به طور منظم به روز خواهد شد.
ما خوشحال خواهیم شد اگر به ما اطلاع دهید که کدام برنامه را می‌توانید در لیست برنامه‌های کاری آتی خود بگنجانید.

همچنین باعثقدردانی است که مناسب‌ترین زمان ممکن حضورتان را در رویداد نیویورک که در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ برگزار خواهد شد، به ما اعلام کنید.
من و تمامی اعضای گروه در دبیرخانه جهانی، در مورد هر موضوعی که شما تمایل به بحثیا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، سریعاً در خدمت شما هستیم. اجازه دهید در این فرصت که به من می دهید تبریکات صمیمانه خودم را برای انتخاب شما به عنوان نایب رئیس اعلام کنم. ما در انتظار کار نزدیک با شما برای تقویت مدیریت سازمان جهانی هستیم و برنامه کاری بین‌المللی شهرها و مناطق را ارسال خواهیم کرد.

در همین زمینه گشتاسب مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتخاب محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به عنوان نائب رئیس مجمع شهرداران آسیایی، گفت: عنوان اصلی این تشکل سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی «UCLG» است اما از آنجایی که این سازمان، بزرگترین تشکل در حوزه حکمرانی و مدیریت شهری در جهان به شمار می‌رود به تعبیری از آن با عنوان مجمع شهرداران و مقامات شهری جهان یاد می‌‌شود.

وی ادامه داد: در این مجمع بیش از ۳ هزار شهر از سراسر جهان عضویت دارند و گسترده‌ترین تشکل حکمرانی محلی و مدیریت شهری جهانی بوده که مورد تأیید سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

معاون بین‌الملل اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تقویت UCLG در سراسر جهان از جمله سیاست‌های سازمان ملل متحد است، اظهار داشت: در حال حاضر بحث‌های مربوط به مدیریت شهری و حکمرانی جهانی به حدی اهمیت یافته است که سازمان ملل متحد به عنوان مرجع سیاست‌گذاری روندهای جهانی و تصمیم گیری در بالاترین سطح، به این تصمیم رسیده است که رفع بسیاری از مشکلات همچون محیط زیست، بحران های اقتصادی و اجتماعی، بیکاری، تنش‌ها، کشمکش‌ها، جنگ‌ها و خونریزی‌ها در گرو عبور از مسیر مدیریت شهری و حکومت‌های محلی است.

وی تصریح کرد: از این رو سازمان ملل احساس می کند اگر مدیران شهری و حکمرانان محلی وارد این موضوعات شوند، راحت‌تر می‌توان به این مسائل رسیدگی کرد.

مظفری در ادامه با بیان اینکه ساختار UCLG در دو سطح عمل می‌کند، گفت: این تشکل دارای ساختار جهانی است که از آن با عنوان شورای جهانی یاد می‌شود؛ به نحوی که شورای جهانی UCLG از یک هیئت رئیسه و ۹ نائب رئیس سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی تشکیل شده است و یکی از این نواب رئیس نیز محمد‌باقر قالیباف، شهردار تهران است.

وی افزود: همچنین این نائب رئیسان نیز هر کدام در یک منطقه از جهان مسئولیت دارند و مسائل مربوط به سازمان جهانی را مدیریت می‌کنند. این افراد به شیوه کاملا دموکراتیک، با رأی‌گیری از شهرهای عضو در مناطق و بخش‌های منطقه‌ای جهان انتخاب شده و در نهایت در نشست شورای جهانی اجلاس(World Council) با رأی‌گیری مجدد مورد تأیید قرار می‌گیرند.

معاون بین‌الملل اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: قالیباف در اجلاس فروردین ماه سال جاری بخش منطقه آسیای غربی و خاور میانه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی(UCLG - MEWA) در تهران، با اکثریت قاطع آرای شرکت کنندگان به مدت سه سال به عنوان رئیس این بخش انتخاب شد.

وی گفت: همچنین در اجلاس رباط که طی روزهای اخیر برگزار شد نیز ریاست وی در منطقه آسیای غربی و خاورمیانه با رأی قاطع اعضا به تأیید رسید؛ در نهایت قالیباف به عنوان یکی از ۹ نائب رئیس سازمان جهانی شهرهای متحد و دولت‌های محلی انتخاب شد.

مظفری تصریح کرد: هیئت رئیسه این سازمان شامل یک رئیس و پنج نفر به عنوان کمک رئیس یا ریاست مشترک(Co - president) است که هم اکنون ریاست آن را قدیر توپاش، شهردار استانبول بر عهده دارد و پنج نفر نیز وی را در ریاست جلسات کمک می‌کنند؛ از دیگر سو این هیئت رئیسه ۹ نفر نائب رئیس(vice - president) دارد که یکی از این نواب رئیس محمد باقر قالیباف، شهردار تهران است و وی همزمان ریاست بخش منطقه آسیای غربی و خاور میانه این سازمان را نیز بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: به عبارتی قالیباف رئیس بخش منطقه آسیای غربی و خاورمیانه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی(the president of UCLG - MEWA) و نائب رئیس سازمان جهانی شهرهای متحد و دولت‌های محلی(the vice - president of UCLG) است.

مظفری افزود: جوزف روج، دبیر کل سازمان جهانی شهرهای متحد و دولت‌های محلی طی نامه‌ای رسمی این انتصاب را تبریک گفته و به دلیل تجارب ارزنده قالیباف در شهر تهران، خواهان ایفای نقش موثر و قوی تر شهردار تهران در این سازمان شده است.

به گفته معاون بین الملل اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران، محمت دومان، دبیرکل رئیس بخش منطقه آسیای غربی و خاورمیانه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی نیز در گزارش خود به قالیباف روند انتخاب وی را تشریح کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار