|
|
کدخبر: ۴۹۰

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی برای ایجاد مصونیت در برابر آسیب‌های مواد مخدر و مبارزه با قاچاقچیان باید اولویت دولت یازدهم باشد، گفت: باید مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ اولویت اصلی مبارزه با مواد مخدر باشد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، مرتضی تمدن درباره آخرین آمار منتشر شده مبنی بر مصرف حداقل یک بار شیشه در بین هشت درصد از تهرانی‌های ۱۵ تا ۴۵ ساله، گفت: باید دو کار موازی فرهنگی و مبارزه در کنار یکدیگر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اقدامات فرهنگی باید با هدف ایجاد مصونیت در آحاد جامعه به ویژه قشر جوان صورت بگیرد و همزمان مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ نیز در دستور کار قرار بگیرد، چرا که اگر این افراد حاشیه امنی را برای خود احساس کنند، همین آمار و ارقام را می‌شنویم و می‌بینیم.

استاندار تهران تصریح کرد: باید اقدامات فرهنگی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جوانان با اتکا به آگاهی‌های خود، به مخدرها نزدیک نشوند؛ ضمن آنکه مبارزه بی‌امان نیز باید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد.

تمدن از افزایش یا کاهش مصرف الکل و هروئین اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: متاسفانه مصرف این مواد در بین افراد وجود دارد. مسئله اصلی باید مبارزه و کنترل و مهار مرزها و متلاطم کردن باندهای قاچاق این گونه مواد باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم باید در کنار برنامه‌های اقتصادی که به عنوان اولویت‌ها آن را اعلام کرده، مبارزه با مواد مخدر را نیز در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: اگر دولت یازدهم بخواهد به طور جدی وارد این موضوع شود، باید مبارزه با مواد مخدر را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد که امیدواریم این گونه باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار