|
|
کدخبر: ۵۲۳۶۲

فرمانده ناجا پس از پایان سیزدهمین جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق کشور که به ریاست وزیر کشور در تالار پیامبر اعظم(ع) برگزار شده بود، به تشریح برخی از مصوبات و تصمیمات اخذ شده در این جلسه پرداخت.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه یکی از مباحثمطرح شده در این جلسه تاکید بر اهمیت تقویت امنیت در این منطقه با بهره‌گیری از نیروهای بومی بخصوص مناطق شرق کشور بود، گفت: در ارتباط با تامین امنیت مرزها داخل و مقابله با تروریست‌ها، اشرار و قاچاقچیان تصمیم‌گیری‌ها و پیشنهاداتی شد و تاکید بر این شد که برای تحقق این پیشنهادها و تصمیم‌گیری‌ها منابعی در بودجه آینده بخصوص در ارتباط با شرق کشور در نظر گرفته شود.

وی به اهمیت فعال‌سازی بخش خصوصی در راستای توسعه این منطقه اشاره کرد و گفت: امنیت و توسعه دو بال هستند و امنیتی پایدار است که همراه با توسعه و اشتغال باشد.

احمدی‌مقدم به موضوع قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: قاچاق سوخت یک تهدید برای کشور بخصوص برای شرق و جنوب شرقی است و ما باید آن تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و با گسترش مبادلات قانونی اقتصادی به نحوی عمل کنیم که مرزنشینان از این مبادلات سود ببرند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در حال حاضر مرزنشینان ما برای کسب منافع حداقلی در این ارتباط جان خود را به خطر می‌اندازند و عمده منافع آن را شبکه‌هایقاچاقمی‌برند، گفت: تصمیم بر این گرفته شد که در این ارتباط کمیته‌ای ایجاد شود و مکانیزم کار را مشخص کند. در واقع روی اصل موضوع که ما این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم اشتراک نظر وجود دارد اما باید در مورد مکانیزم کار تصمیم‌گیری شود تا مرزنشینان از این موضوع منتفع شوند.

وی با اشاره به اهمیت مرزها و با بیان اینکه اگر در مرزها امنیت ایجاد شود، سرمایه‌گذاری در مناطق کناری مرزها نیز گسترش پیدا می‌کند و باید به این موضوع اهتمام ویژه‌ای شود، به جلسه مشترک شورای امنیت کشور و شورای امنیت سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصمیم‌ بر این شد که اعتبارات مربوط به مرز در ارتباط با این استان صد در صد محقق شود تا ما بتوانیم گام‌های بیشتری برای انسداد مرزها برداریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار