|
|
کدخبر: ۵۲۷۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا و باران اسیدی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که عمدتاً از شهرهای جنوب و جنوب شرق استان خوزستان بوده‌اند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، محمد حسین سرمست گفت: از ۲۵۰۰ نفر مراجعه‌ای که به دلیل آلودگی هوا داشته‌ایم ۱۹۷۵ نفر از اهواز بوده که ۷۳ نفر از آنها بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: در امیدیه ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که فقط ۲ نفر از آنها بستری شده‌اند همچنین از شهرستان سوسنگرد نیز به بیمارستان اهواز ۴۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که هیچ‌یک از آنها بستری نشده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازافزود: مراجعه بیماران عمدتاً از شهرهای جنوب و جنوب‌شرق استان بوده و این آلودگی در شهرهای شمالی دیده نشده است.

وی در مورد علت این پدیده گفت: آلودگی هوا در این روزها بلافاصله پس از باران مردم را درگیر می‌کند و آلودگی شیمیایی آن واضح است که پس از باران بروز می‌کند.

سرمست گفت: به همین دلیل کارگروه‌های ویژه‌ای در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که آزمایش خون را از بیماران بستری شده و مرخص شده می‌گیرند تا علت را مشخص کنند.

وی اظهارکرد: تاکنون هیچ مورد فوتی نداشته‌ایم و دانشگاه آمادگی خوبی برای پذیرش و درمان این بیماران دارد.

سرمست ادامه داد: با گروه‌های اوژانس و متخصصان ریه جلساتی را امروز برگزار کرده‌ایم و از نظر فضا و تشکیلات کمبود خاصی نداریم فقط چند دستگاه تنفسی لازم بود که دستور خرید آنها صادر شده است.

سرمست گفت: باید باید حوصله کنند چرا که وقتی ازدحام می‌شود رسیدگی کندتر می‌شود اما با این وجود پیش‌بینی‌های لازم دیده شده تا اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی، بیمارستانی و بخش خصوصی در حالت آماده باش بمانند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار