|
|
کدخبر: ۵۴۳۱۲

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: یک کارمند شرکت نفت که با قبول رشوه حدود ۹ میلیون لیتر سوخت نفت کوره را خارج از شبکه به سه نفر اختصاص داده بود، دستگیر و پس از بررسی به دادسرا منتقل شد.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، مختاری در تشریح جزئیات پرونده بزرگ رشوه سوخت گفت: چندی پیش شکایتی از سوی شرکت فرآورده‌های نفتی استان مرکزی در خصوص اینکه یکی از کارمند‌های شرکت نفت با قبول رشوه سوخت نفت کوره را خارج از شبکه به سه نفر اختصاص داده است، مطرح شد.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: در بررسی‌هایی که از سوی وزارت اطلاعات استان انجام شد، مشخص گردید این فرد با دسترسی به شبکه توانسته بود که بیش از ۷ میلیون ۹۳۰ هزار لیتر را در عرض کمتر ۹ ماه به سه فرد سودجو تحویل دهد و به ازای هربار سهمیه خارج از شبکه مبلغی حدود ۱۵ تا ۴۰ میلیون ریال را به صورت رشوه دریافت کند و تا الان قریب به ۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال به حسابش واریز شده است.

وی ادامه داد: این فرد به هویت م - م پس از محرز شدن جرمش ممنوع الخروج شده و در حالی که با سه همدست خود قصد خارج شدن از کشور را داشت توسط ماموران وزارت خانه دستگیر و جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات فرستاده شد.

مختاری در خاتمه بیان کرد: " م - م " کارمند شرکتنفتبه پرداخت ۱۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت، ۴ سال زندان و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم و م - ش به عنوان خریدار به اتهام پرداخت رشوه و فرار از مالیات به پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال و دو متهم دیگر پرونده هر کدام به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

گفتنی است: از آنجایی که بخشی از پرونده از قبال پرداخت رشوه، استفاده از موقعیت شغلی، تحصیل مال نامشروع و جعل اسناد و مصرف مواد مخدر در صلاحیت تعزیرات نبوده جهت رسیدگی پرونده‌های فوق به دادسرای عمومی انقلاب شهرستان اراک ارجاع و در خصوص پرونده فرار از مالیات به اداره مالیات این پرونده ارجاع شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار