|
|
کدخبر: ۵۴۴۷۷

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارت پایان خدمت قدیمی تعویض شده است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، سردار سیدحمید صدرالسادات در حاشیه رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۴۸۰ سوالات خود را مطرح کنند.

وی همچنین درباره روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت نیز گفت: کسانی که از سال ۶۰ به بعد کارت پایان خدمت و معافیت دریافت کرده‌اند باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد از کارت‌های پایان خدمت تعویض شده‌اند.

صدر السادات پایان امسال را آخرین مهلت بهره مندی از امکان تعویضکارت‌های پایان خدمتدانست و گفت: در حال حاضر تا پایان امسال برای این امر زمان اختصاص داده شده که در صورت لزوم درباره تمدید آن تصمیم گیری خواهد شد.

۳۰ درصد سربازان انفرادی اعزام می‌شوند

وی درباره بومی سازی سربازان و تغییر در نحوه اعزام آنان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از سربازان به شکل انفرادی اعزام می‌شوند و نیازی به مراجعه آنان به محل تجمع نیست، اما ارائه بیشتر چنین خدماتی نیازمند انجام یک سری هماهنگی با نهادهای مربوطه است.

وی زمان فعلی خدمت را ۲۱ ماه اعلام کرد و گفت: ‌ارائه معافیت دو برادری نیز فعلا اجرایی نیست و بر اساس ضوابطی که در قانون پیش‌بینی شده عمل می‌شود.

صدرالسادات درباره احتمال افزایش مدت خدمت سربازی به ۲۴ ماه نیز خاطرنشان کرد: این امر نیز نیازمند انجام بررسی است و باید میزان موالید و نیاز نیروهای مسلح در انجام کاری کارشناسی بررسی شود.

وی درباره روند شناسایی کارت‌ها و مدارک مجعول نیز گفت: از ابتدای طرح تعویض کارت‌ها تاکنون ۸۰۰ مورد کارت‌های معافیت جعلی شناسایی شده و تعدادی نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار