|
|
کدخبر: ۷۵۷

برخورد مرگبار وانت نیسان و تریلی ماک، واژگونی اتوبوس بنز و سواری پیکان، تصادف پراید و پژو پارس، واژگونی سمند و … از مهم‌ترین حوادثترافیکی روز گذشته است که رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آن را تشریح کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، سرهنگ رضا سلبی از مرگ چهار تن در پی وقوع تصادف میان یک دستگاه وانت‌نیسان و تریلی‌ماک در کیلومتر ۷۴ محور قره‌چمن – تیکمه‌داش در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: علت این حادثه که در ساعت شش صبح روز شنبه رخ داد، انحراف به چپ از جانب راننده وانت نیسان اعلام شد.

سلبی با اشاره به وقوع تصادف فوتی در استان آذربایجان‌غربی، اضافه‌کرد: به دنبال این حادثه که در ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه میان یک دستگاه سواری پراید و پژو پارس رخ داد، سه تن در کیلومتر ۳ جاده مهاباد به ارومیه کشته شده و یک تن دیگر نیز مجروح شد.

وی درباره علت این حادثه نیز اظهارکرد: تجاور به چپ از جانب راننده سواری پراید علتی است که کارشناسان پلیس‌راه برای این تصادف اعلام کرده‌اند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از یک فقره تصادف منجر به جرح در کیلومتر ۲۱ جاده ملایر به اراک در استان همدان خبر داد و افزود: در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس بنز در این محور، هشت تن دچار حادثه شدند که سه تن از حادثه‌دیدگان در بیمارستان بستری و پنج تن دیگر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته سلبی، علت این حادثه که در ساعت ۱۷:۵۵ روز گذشته رخ داد، توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس تشخیص داده شد.

وی در ادامه از واژگونی مرگبار سواری پیکان در کیلومتر ۳ جاده مبارکه به شیراز در استان اصفهان خبر داد و در تشریح جزئیات آن به ایسنا گفت: در پی وقوع این حادثه یک تن جان خود را از دست داد و چهار تن دیگر نیز مجروح شدند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۱۷:۴۰ روز جمعه رخ داد، اضافه کرد: کارشناسان پلیس‌راه علت این حادثه را ناتوانی راننده پیکان در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده‌اند.

سلبی با بیان اینکه در تصادف دیگری در استان فارس که ناشی از واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ بود، شش تن مجروح شدند، گفت: علت این حادثه که در ساعت ۱۲ روز گذشته در کیلومتر ۲۵ جاده فرعی بیضاء رخ داده، ناتوانی راننده در کنترل وسیله‌نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شد.

وی با اشاره به واژگونی خونین یک دستگاه مینی‌باس در استان مازندران به ایسنا گفت: در پی این حادثه که در کیلومتر ۱۴۰ جاده فرعی یوش به بلده رخ داده، پنج تن مجروح شدند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا علت این حادثه را که در ساعت ۱۱ روز گذشته رخ داده، ناتوانی راننده در کنترل وسیله‌نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.

سلبی همچنین از یک مورد تصادف منجر به فوت در استان خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: واژگونی یک دستگاه سواری سمند در ساعت ۸ صبح روز گذشته در کیلومتر ۱۰ جاده قوچان به فاروج، دو کشته و یک مجروح بر جای گذاشته است.

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: کارشناسان پلیس‌راه ناتوانی راننده سمند در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی وی اعلام کرده‌اند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از واژگونی یک دستگاه سواری ۴۰۵ در کیلومتر ۲۸ جاده فرعی اهر به هوراند خبر داد و افزود: به دنبال این حادثه که وقوع آن در ساعت ۸:۵۰ بود، پنج تن مجروح شده‌اند.

سلبی علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله‌نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.

وی درباره مهمترین علل تصادفات شبانه‌روز گذشته در معابر برون‌شهری کشور نیز گفت: توجه‌نکردن به جلو با ۳۱.۶، تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۹.۸، انحراف به چپ با ۱۹.۸، رعایت نکردن حق‌تقدم با ۱۴.۶ و خستگی و خواب‌آلودگی راننده با ۴.۲ درصد در صدر علل بروز حوادثرانندگی است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اضافه‌کرد: بر اساس همین گزارش ۳۳ درصد از تصادفات نیز در شبانه روزگذشته منجر به واژگونی خودروها شده و ۱۰ درصد نیز مربوط به برخورد با عابران پیاده بود.

سلبی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ از رانندگان و مسافران خواست به منظور اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و همچنین امدادرسانی به حوادثاحتمالی با این شماره تماس بگیرند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار