|
|
کدخبر: ۱۷۷۵۳۹

در این گزارش به گزیده ای از رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای به زوج های جوان اشاره می شود.

به گزارش گروه خانواده گروه امیدنیوز، خوشبختی عبارتست از آرامش، احساس سعادت و احساس امنیت. آنچه زندگی دنیایی ما را به زندگی همیشگی در پرتو خورشید مهر الهی متصل می کند، تنها و تنها «تقوی» و «طاعت حق» است، که آرامش و احساس امنیت و سعائت را به انسان هدیه می کند. در این گزارش به چند مورد از مفاهیم خوشبختی اسلامی بین زوجین اشاره شده است.

همدیگر را بهشتی کنید!


ازدواج و اختیار همسر، گاهی در سرنوشت انسان مؤثر است. خیلی از زن ها هستند که شوهرانشان را بهشتی میکنند. خیلی از مردها هم هستند که زن هایشان را بهشتی می کنند. عکس آن هم هست. اگر زن و شوهر این کانون خانوادگی را قدر بدانند و برای آن اهمیّت قائل شوند، زندگی، امن و آسوده خواهد شد و کمال بشری برای زن و شوهر در سایه ازدواج خوب ممکن خواهد شد.

تواصّوا بالحقّ و تواصّوا بالصّبر


همدلی و همکاری کردن، معنایش این است که همدیگر را در راه خدا حفظ کنید. تواصی به صبر و تواصی به حق کنید. با هم همکاری کنید، به هم کمک کنید خصوصاً در امر دین. به او تفهیم کنید، نه اینکه دعوا کنید، نه اینکه اوقات تلخی کنید، او را بیدار کنید، به او بفهمانید و کمک کنید که خودش را اصلاح کند.

مثل یک پرستار نه آقا بالا سر


زن و شوهر باید همدیگر را در راه صحیح و صراط مستقیم الهی حمایت کنند. اگر هر کدام از این ها مشاهده می کنند یک عمل خیر و یک کار شایسته ای از همسرشان سر می زند، آن را تشویق کنند و اگر برعکس، احساس کردند که خطایی از او وجود دارد، سعی در اصلاح آن بکنند. یکدیگر را در راه خدا کمک و تشویق کنند. زن و شوهر باید سعی در اصلاح یکدیگر داشته باشند، مانند یک پرستار، یک پدر و مادر دلسوز.


مهمترین کمک به همسر، این است که سعی کنند همدیگر را دین دار نگه دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار