|
|
کدخبر: ۱۰۱۹۶۳

با توجه به نا آرامی های منطقه ای

امارات متحده عربی روز یکشنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۱۴ اعلام کرد که خدمت سربازی برای مردان اجباری خواهد شد. این اقدام نشانگر نگرانی امارات از ناآرامی ها در کشورهای منطقه است.

به گزارشامید،قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: کشور امارات که فدراسیونی از هفت امارت است، و بیشتر جمعیت آنرا خارجیان تشکیل می دهد، در معرض هیچ تهدید آنی ای نیست، و تا کنون از خشونتهایی مانند دیگر کشورهای عربی بدور بوده است.

امارات همانند دیگر کشورهای عرب خلیج، پیوندهای محکم نظامی با کشورهای غربی دارد که متعهد به دفاع از این کشور در مقابل هر گونه تهدید خارجی هستند.

برخی دلیل این اقدام امارات را اختلافات ارضی با کشور ایران می دانند.

خبرگزاری دولتی وام امارات روز یکشنبه اعلام کرد که کابینه این کشور قانون خدمت سربازی اجباری برای مردان ۱۸ سال به بالا و آنانی که دوره متوسطه را تمام کرده و کمتر از ۳۰ سال سن دارند را تصویب کرده است. این قانون برای زنان اختیاری است.

هنوز معلوم نیست که این قانون از چه زمان اجرایی خواهد شد.

جمعیت امارات ۸.۲ میلیون نفر است که ۹۰ درصد آنرا خارجیان تشکیل می دهند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دبی، در حساب تویتر خود گفت: " دفاع از کشور، و حفظ استقلال و حاکمیت یک وظیفه مقدس ملی است، و قانون جدید شامل همگان میشود. "

" دستاوردهای ما یک خط قرمز است که باید از آن حفاظت کرد. "

بنا بر تویت شیخ محمد، مدت خدمت مردان با دیپلم دبیرستان ۹ ماه، و آنان که دیپلم ندارند دوسال خواهد بود.

کابینه قطر هم ماه نوامبر گذشته خدمت وظیفه اجباری برای مردان قطری بین ۱۸ تا ۳۵ سال را تصویب کرد.

موسسه بین المللی تحقیقات و مطالعات استراتژیک، مستقر در لندن، شمار نیروهای نظامی امارات را ۵۱ هزار نفر تخمین می زند که ۴۴ هزار نفر در نیروی زمینی، ۲۵۰۰ نفر در نیروی دریایی و ۴۵۰۰ نفر در نیروی هوایی مشغول بخدمت هستند. گفته می شود که با قانون جدید خدمت وظیفه اجباری شمار این نیروها به دوبرابر افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار