|
|
کدخبر: ۱۰۴۰۵۸

به‌ رغم اعتراض‌ های گسترده جهانی

به رغم اعتراض‌های گسترده طرفداران حقوق حیوانات، فعالان محیط زیست و عموم مردم، ‌ مراسم سنتی کشتار وحشیانه دلفین‌های «پوزه بطری» در «تائیجی» ژاپن آغاز شد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، هر سال، ماهیگیران تائیجی ژاپن در یک خلیج خصوصی، دلفین‌های بیگناه را به دام انداخته و پس از فروش ده‌ها قطعه از آنها به آکواریوم‌داران، ‌ مابقی آنها را برای مصرف گوشتشان به شکل وحشیانه‌ای قتل‌عام می‌کنند.

با این حال ماهیگیران این منطقه در دفاع از عمل وحشیانه خود آن را یک سنت قدیمی قلمداد می‌کنند. فیلم مستند «خلیج کوچک» که موضوع کشتار دلفین‌ها دستمایه ساخت آن قرار گرفته بود در سال ۲۰۱۰ میلادی توانست جایزه بهترین فیلم مستند را به خود اختصاص دهد و این مسئله سبب شد توجه افکار عمومی جهان به سمت این عمل جنایتکارانه جلب شود.

شبکه سی‌ان‌ان همچنین گزارش داد که طی دو روز گذشته حدود ۲۵۰ دلفین در خلیج تائیجی بهدامانداخته شدند که بسیاری از آنها تحت فشار عصبی شدیدی قرار گرفته‌اند و تلاش‌های مکرر آنها برای فرار منجر به زخمی شدن بسیاری از آنها شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، گفته می‌شود این دلفین‌ها ۷۲ ساعت را در اسارت وگرسنگیبه سر برده‌اند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۵ دلفین روز شنبه به فروش رفته‌اند و روز یکشنبه نیز ۱۲ دلفین دیگر شامل یک گونه نادر از دلفین‌های «زال» به فروش رسیدند ضمن اینکه طی این مرحله دو دلفین نیز جان خود را از دست دادند. این دلفین‌ها همچنین شاهد کشتار وحشیانه سایر اعضای خانواده خود برای مصارف خوراکی بشر خواهند بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار