|
|
کدخبر: ۱۰۵۷۸۵

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت به مسافران نوروزی هشدار داد که فریب تورهای ارزان قیمت را نخورند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان، در تشریح این خبر و با اشاره به آغاز پیش فروش تورهای نوروزی، گفت: چندی پیش پرونده‌هایی مبنی بر فریب افراد در فضای مجازی برای رسیدگی به پلیس فتا ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه مامورانپلیس فتابا بررسی این پرونده‌ها دریافتند که عده‌ای سودجو با راه‌اندازی صفحات و سایت‌های جعلی در فضای اینترنت اقدام به تبلیغ تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی می‌کنند، گفت: این کلاهبرداران با ارائه قیمت‌های بسیار پایین، افراد را ترغیب می‌کنند تا از خدمات بنگاه آنان بهره‌مند شوند اما غافل از اینکه بررسی‌ها نشان داده است که این تورهای ارزان قیمت تنها پوششی برای کلاهبرداری از مسافران نوروزی است.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه بررسی‌های پلیسی نشان داده که این افراد سودجو با قرار دادن عکس‌های جعلی، از تورها و محل‌های اقامتمسافران، افراد را ترغیب به استفاده از این تورها می‌کنند، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که مسافران پس از واریز وجه نقد به حساب این افراد، دیگر نمی‌توانند با این افراد ارتباطی برقرار کرده و آنها متواری می‌شوند.

کاکوان با بیان اینکه تحقیقات پلیسی از تعدادی از این پرونده‌ها نشان داده که بلافاصله پس از واریز وجه توسط مردم، این پول به حساب خارجی واریز می‌شود، گفت: این در حالی است که کلاهبرداران در قالب شرکت‌های توریستی علاوه بر ارائه قیمت‌های کم، افراد را دعوت می‌کنند تا با خانواده‌های خود به شهرهای داخلی و یا کشورهای سیاحتی سفر کنند.

وی افزود: لازم است با توجه به قرار گرفتن در آستانه نوروز و داغ شدن تب سفرهای نوروزی، مسافران دقت لازم در این زمینه را مبذول دارند و فراموش نکنند که رفتن به سفرهای خارجی آن هم با امکانات ویژه و با قیمت‌های بسیار پایین تنها می‌تواند ترفند کلاهبرداران حرفه‌ای باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار