|
|
کدخبر: ۱۰۹۸۲۷

قالیباف:

شهردار تهران با تاکید بر آزادگی اهل قلم گفت: آزادگی در جامعه نیازمند آزادگی در اهل قلم است و رسانه ها باید بتوانند بدون ترس و با آزادی کامل، انتقاد کنند.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، محمدباقرقالیبافدر مراسم معارفه مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار کرد: رسانه ها زبان ملت هستند و باید بتوانند مطالب را بدون لکنت زبان و با آزادگی کامل منتشر کنند.

شهردارتهران با تاکید بر اینکه رسانه ها نباید بجای ملت حکم دهند و قضاوت کنند افزود: رسانه ها باید صدای مسوولان و مردم را بشنوند و با حفظ امانت داری آنرا به جامعه منعکس کنند.

شهردار تهران همچنین بر نقش و رسالت رسانه ها تاکید کرد و افزود: زمانی یک روزنامه نگار آزاده بشمار می آید که دلبند مسوولیت و راضی نگاه داشتنشهردارنباشد، همه چیز را بدرستی بنویسید و انتقاد کند.

وی افزود: باید به عنوان یک انسان لطف و عنایت آزادی را که خداوند به ما اعطا کرده است، حس کنیم.

قالیباف با بیان اینکه رسانه ها نقش جهت دهی به افکار عمومی را دارند، گفت: رسانه ها مربی و معلم جامعه محسوب می شوند و این رسالت بزرگی است که بردوش رسانه ها و مطبوعات قرار داده شده و حتما در دنیا و آخرت بابت این وظیفه سنگین باید پاسخگو باشند.

قالیباف تاکید کرد: جلوگیری از انحراف از وظایف مهم رسانه هاست که باید به درستی این نقش را ایفا کنند.

شهردارتهران خاطرنشان کرد: اینکه از لفظ جمهوری اسلامی استفاده کنیم و با گفتن این جمله که اسلامی هستیم؛ هرچه بخواهیم، بنویسیم؛ انصاف و مروت نیست.

وی افزود: وقتی دردی از جامعه دوا می شود که راه حل آن نیز مطرح شود.

قالیباف همچنین با اشاره به اینکه مسوولان صاحب قدرت باید انسانیت را حفظ کنند، افزود: رسانه ها که صاحب قلم هستند نیز باید در حفظ آزادی خود کوشا باشند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش، شهرداری را چشم، گوش، زبان شهروندان نامید و افزود: مهمترین وظیفه ارتباطی شهرداری، شنیدن حرف مردم و نیز نخبگان است.

وی گفت: شهرداری تهران در همه شوونات زندگی مردم دخیل است و با خیلی از سازمان های دیگر تفاوت دارد و باید به وظایف سنگین خود عمل کند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید پاسخگو، شفاف و انتقادپذیر باشیم، گفت: نباید این پاسخگویی مخدوش شود، چرا که حق الناس است و این حق برگردن ما باقی است.

قالیباف افزود: شهرتهران با خرد جمعی اداره می شود و از روز اول به این موضوع تاکید داشته ایم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: همه ما زندگی خود را مدیون جانبازان، ایثارگران و شهدا می دانیم و این موضوع را فراموش نکردیم.

قالیباف بیان داشت: دوستی ها و ارتباطاتی که مبنای آن تلاش و کار برای اسلام است، با دیگر ارتباطات و دوستی ها تفاوت دارد.

در ادامه نامدار صداقت مدیرکل پیشین روابط عمومی شهرداری تهران، گزارشی از عملکرد پنج ساله خود در شهرداری ارایه کرد.

در این مراسم شهردار تهران از زحمات نامدار صداقت قدردانی کرد و حکم انتصاب شهرام گیل آبادی را به عنوان مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران به وی تقدیم کرد.

در این مراسم جمعی از مدیران ارشد دفتر تشخیص مصلحت نظام، مجریان و دبیران شبکه های رادیویی و تلویزیونی، رسانه های جمعی و مدیران شهری حضور داشتند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار