|
|
کدخبر: ۱۱۵۹۷۲

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از بارش برف، باران و احتمال اب گرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی از استانهای کشور در ۴۸ ساعت آینده خبرداد.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا احد وظیفه روز دوشنبه افزود: بررسی نقشه هایهواشناسینشان می دهد از امروز(دوشنبه) شاهد بارش برف و اختلال در تردد در استانهای لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و شمال کرمان و بارش باران در استانهای بوشهر، جنوب فارس و جنوب کرمان خواهیم بود.

وی هشدار داد با بارش برف و باران در استانهای یاد شده احتمال دارد با سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، شاهد آب گرفتگی معابر در این استانها باشیم.

وی افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهند از فردا پانزدهم بهمن ماه بارش باران در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف و باران در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان آغاز می شود و احتمال دارد بارش باران در این مناطق سبب اختلال در تردد و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها شود.

به گفته وظیفه با ورود سامانه مرطوب و بارش باران احتمال دارد شاهد سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان و غرب استان هرمزگان در روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه جاری باشیم.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: بابارش برفدر استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، لرستان، غرب اصفهان، مرکزی و همدان احتمال می رود تردد در برخی از محورهای استانهای یاد شده دچار اختلال شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی هوای برخی از شهرهای کشور گفت: هم اکنون هوای تهران ابری و دمای هوا منفی چهار درجه، کرج ابری منفی شش درجه، مشهد آفتابی منفی ۱۰ درجه و یزد آفتابی منفی یک درجه است.

وظیفه افزود: هم اکنون هوای اردبیل نیمه ابری و دمای آن منفی ۱۳ درجه است و هوا در شهرهای تبریز، زنجان و ارومیه نیمه ابری و دمای هوا در این شهرها منفی ۸ درجه است، ضمن اینکه هم اکنون دمای هوا در شهر غبارآلود اصفهان منفی ۲ درجه و شیراز هشت درجه بالای صفر گزارش شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار