|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۱۱

حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده

منادی وحدت؛ شهدای مظلوم وحدت، شهدای مظلوم حادثه تاسوکی، شهدای مظلوم در جای جای استان سربلند سیستان و بلوچستان هستند نه آنان که همواره با مواضع نامتعادل و به نعل و به میخ زدنشان، نگاه بدخواهان ملت را به خود معطوف داشته ‏اند.

متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «منادی وحدت کیست؟» به شرح ذیل است:

در خصوص خبر آزادی ۴ نفر از مرزبانان در شرق کشور، گذشته از خرسندی و شکرگزاری به درگاه ایزدی(جل‏ جلاله) که تنی چند از فرزندان این ملت با صحت و سلامتی از چنگ بدسیرتان ضددین که در راستای اهداف مرموز جندالشیطان، جیش الظلم دیگر را ظاهراً شکل داده ‏اند، رهایی یافتند و لذا از این حیثبه خانواده های چشم ‏انتظارشان تبریک می‏ گوییم و آرزو داریم وضعیت نفر پنجم این گروه هم به ‏روشنی مشخص گردد.

اما نکاتی قابل تأمل در این رابطه هست که نمی ‏شود از کنار آن به ‏سادگی عبور کرد:

۱. از قبل از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس و از آن مقطع تاکنون به ‏ویژه برای دفاع و صیانت از کیان کشور عزیزمان ایران، این اولین و آخرین اتفاق تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران نبوده است و لذا انتظار می ‏رفت مسؤولان مرزبانی و عزیزان مرزبان که امید همه مردم به هوشیاری و هوشمندی آن‏ها معطوف است، در این مقطع حساس که دشمنی های مرموز داخلی و خارجی علیه کشور اسلامی ایران فراوان است، بیش از گذشته می ‏بود و البته باید مسؤولان مربوطه پاسخگوی این اتفاق باشند.

۲. پای عزت ملت ایران در همین مناطق سیستان و بلوچستان چه ایثارها و مجاهدتها و مظلومیتها و شهادتها هزینه نگردیده است! از شهدای حادثه تاسوکی گرفته تا شهدای پرافتخار وحدت که بهترین ‏های این ملت، جان عزیزشان را در طبق اخلاص نهاده و برای تأمین امنیت به ‏ویژه در برابر جریانهای تروریستی وابسته به وهابیت که بعضاً تربیت ‏یافتگان برخی عناصر نامطمئن داخلی نیز بودند.(کافی است سوابق تحصیلی عنصر مشهور این طیف یعنی عبدالمالک ریگی با دقت بررسی گردد.) تا معلوم شود دنباله ‏های او که متعرض مرزبانان عزیز ما شدند چه کسانی هستند و به کدامین مراکز مرموز نفوذ و قدرت وابسته هستند تا بهتر معلوم گردد دخالت برخی عناصر در آزادسازی این عزیزان آیا مؤلفه ‏ای مثبت و یا منفی ارزیابی می‏ گردد.

۳. راستی منادی وحدت به ‏ویژه در این ۳۵ سال چه کسی بوده است؟ امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و عالمان وارسته شیعه و سنی یا برخی عناصری که همواره دل به وراء مرزها به ‏ویژه عربستان داشته ‏اند و در داخل نیز همیشه با جریانهای مخالف و اهالی فتنه همگرایی و همراهی می‏ نمودند و به ‏جای قدرشناسی از عزت و قدرت حیاتی که نظام و انقلاب به ایشان داده است، همواره در تکاپوی معامله سیاسی و ایجاد شکاف قومیتی و مذهبی بوده ‏اند، و چه بسیار آبها که به آسیاب دشمنان این ملت اعم از شیعه و سنی نریختند! حال چه شده است که برخی خارج ‏نشینان حامی دشمنان ملت ایران به فکر وحدت و یافتن منادیان وحدت آن‏ هم از نوع دروغینش افتاده اند؟!

۴. برخی که به ‏دنبال نهادینه ‏سازی نفاق مدرن در داخل هستند و بیشترین اقبال را از ناحیه رسانه های بیگانه به ‏خود اختصاص داده ‏اند، علی‏ رغم هشدارها و تأکیدات مقام معظم رهبری، برخلاف اقتضائات و مصالح کشور و مردم، متأسفانه به بهانه فرصتی که در این دولت یافته ‏اند در تکاپوی شکستن اتحاد و انسجام ملی با تشدید حساسیتهای قومی و مذهبی، گام برمی ‏دارند. ثمره و نتیجه خوش‏ خدمتی اینان، زمینه ‏سازی برای ایجاد شکاف در بین ملت و حاکمیت دوگانه در کشور هستند. گویا امنیت و آرامش ملت و کشور که برآمد اتحاد و انسجام ملی و اقتدار رهبری عزیز و حکیم نظام اسلامی می‏ باشد برای ایشان آزاردهنده بوده و هست و لذا بدون عبرت از حوادثتلخی همچون فتنه ۸۸ خواسته یا ناخواسته میراثشهیدان و امام، یعنی عزت و عظمت و اقتدار و امنیت کشورمان ایران را به ثمن بخس، در بازار بلبشوی سیاسی و قدرت‏ طلبی، چوب حراج می ‏زنند. البته تجربه ۳۵ ساله انقلاب نشان داده است که ره به‏ جایی نخواهند برد چراکه ملت شریف و بصیر ایران هوشمندتر از این بوده و هستند که به ‏راحتی اجازه بدهند ثمره ایثارها و مجاهدتها و خون دل خوردنها به باد غفلت و نابودی سپرده بشود.

۵. آنچه قابل تأمل است این است که باید حساب مردم به ‏ویژه شهروندان عزیز در مناطق مرزی اعم از شیعه و سنی را از حساب تشنگان قدرت و اهالی فتنه که بیش از مصالح مردم و نظام و کشور تأمین خواسته ‏های بدخواهان ملت که با حِقد و کینه و حسادت چشم طمع به سرمایه ‏های عظیم مادی و معنوی ما دوخته ‏اند و اقتدار مردم ما را در سطح منطقه و جهان بر نمی ‏تابند، جدا نمود چه آن‏که قطره قطره خون برادران سنی‏ مذهب به‏ ویژه مولوی های شهیدی همچون جنگی زهی در کنار دیگر سلحشوران و رزمندگان عزیز به ‏ویژه شوشتری‏ ها و محمدزاده‏ ها و میرحسینی‏ ها که با اعتقاد و ایمان به مردم با صفا و قدرشناس و با کرامت سیستان و بلوچستان خدمت می‏ نمودند، با ایثار جانشان از سر صدق و وفا جلوه واقعی وحدت را با مرکب خونشان بر تارک این سرزمین به نقش و نگار درآوردند و برای همیشه سرمایه اعتماد به نظام و انقلاب را جاودانه ساختند.

آری منادی وحدت؛ شهدای مظلوم وحدت، شهدای مظلوم حادثه تروریستی تاسوکی، شهدای مظلوم حوادثمختلف کوچک و بزرگ تروریستی در جای جای استان سربلند سیستان و بلوچستان هستند نه آنان که همواره با مواضع نامتعادل و متزلزل و بعضاً به نعل و به میخ زدنشان، نگاه بدخواهان ملت را به خود معطوف داشته ‏اند و حجم بالایی از خوراک‏های لذیذ را برای رسانه ‏های بیگانه علیه ملت ایران مهیا ساخته و می ‏سازند.

چه زیبا امام راحل می ‏فرمودند: اگر دوست و دشمن تان را می ‏خواهید خوب بشناسید، به نوع حرفها و مواضع آنان به ‏ویژه عوامل وابسته به غرب و آمریکا نگاه کنید، اگر از شما استقبال می‏ کنند، تعریف می ‏نمایند بدانید اشکالی در کار شماست و اگر با غیض و عداوت و تندی با شما برخورد می‏ کنند بدانید که حق با شماست(نقل به مضمون) و حال ما هستیم و این ملاک و معیار روشن!

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار