|
|
کدخبر: ۵۹۰۹۳

متمم بودجه سال ۱۳۹۲ شهرداری تهران با رقمی معادل ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تصویب شد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، حسین محمدپورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران در جریان بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در دفاع از این متمم تصریح کرد: میزان تحقق بودجه شهرداری تهران در هشت ماه نخست امسال فراتر از مصوبه بودجه بوده است به طوری که در بخش نقد ۱۲۱ درصد و در بخش غیرنقد ۱۴۰ درصد از بودجه محقق شده است. بنابراین شهرداری امکان افزایش درآمد در سال جاری را دارد.

وی با بیان اینکه میزان درامدهای پایدار شهرداری تهران به ۴۰ درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: موضوع بودجه غیرنقد سالهاست که مورد بحثدر شورای شهر قرار می‌گیرد بر این اساس تقاضا میکنم که جلسه‌ای در مورد بررسی این موضوع برگزار شود و شهرداری مبانی علمی ساختار مالی خود را ارائه کند تا ابهامات شفاف شود.

پورزرندی با بیان اینکه در طول تاریخ شهرداری تهران همواره بودجه غیرنقد وجود داشته است، اظهار کرد: در گذشته ریالی از بودجه‌های غیرنقدی شهرداری ثبت نمی‌شد به طوری که در سالی که بودجه شهرداری تهران ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، ‌ اسناد نشان می‌دهد ۷۲۰ میلیارد تومان بودجه غیرنقدی صرف شده است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت بودجه ریزی عملیاتی، گفت: سیستم حسابداری مستقر در شهرداری تهران توانایی پشتیبانی از بودجه عملیاتی را دارد و بهتر است برای شفافیت نقاط ابهام، شورای شهر از سال آینده بودجه‌ریزی را به صورت عملیاتی و بر مبنای قیمت تمام شده پروژه‌ها دنبال کند.

وی ادامه داد: در متمم بودجه منابع از طریق فروش سهم شهرداری از پروژه‌های مشارکتی، ‌ عوارض نوسازی و پسماند، مالیات بر ارزش افزوده وبرات کارت تامین می‌شود و ذره‌ای بر میزان فروش تراکم و کاربری افزوده نخواهد شد.

معاون شهردار تهران در توضیح برات کارت اظهارداشت: سهم شهرداری تهران از تسیهلات و وام ۱۰ درصد بودجه معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که این رقم تغییر نخواهد کرد اما مقرر شده چک‌هایی که بابت فروش تراکم از مردم دریافت می‌شود در اختیار بانک قرار گیرد و معادل آن برات کارت صادر شود. به این ترتیب شهرداری به پیمانکاران خود چک‌های شهروندان را ارائه نمی‌کند بلکه برات‌کارت‌هایی که از ضمانت کافی برخوردار است را می‌پردازد.

علی رضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در دفاع از متمم بودجه که در کمیسیون تلفیق با حضور روسای همه کمیسیون ها بررسی شده بود، گفت: شهرداری تهران بودجه امسال را ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده بود که شورای سوم با ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به این رقم موافقت کرد و قرار شد در صورت تحقق این بودجه، شهرداری برای افزایش درآمد خود متمم پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه شیب تحقق درآمدهای شهرداری نشان می‌دهد که امکان عملکرد بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری وجود دارد، افزود: باید با تصویب این مصوب کمک کنیم که این شیب مطلوب حفظ شود و در عین حال به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی در سالهای آینده پیش‌برویم.

موافقان و مخالفانی هم درشورای شهرتهران در این ارتباط صحبت کردند که در این میان محسن سرخو، محمد سالاری و اسماعیل دوستی به عنوان مخالف و احمد دنیامالی، ‌ مجتبی شاکری و رضا تقی‌پور به عنوان موافق سخنانی را مطرح کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار