|
|
کدخبر: ۶۰۳۹۹

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: آمار ابتلا به ایدز در کشور از مرز ۲۷ هزار نفر گذشت.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، دکتر محمدمهدی گویا ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: شعار امسال سازمان ملل در رابطه با پیشگیری و کنترل ایدز به جوانان و نوجوانان اختصاص دارد.

وی با اشاره به آمار سال ۲۰۱۲ که نشان می دهد حدود ۲ میلیون نفر از ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افرادی که با عفونت HIV در دنیا زندگی می کنند، در رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال قرار دارند. گویا از این افراد به عنوان کسانیکه بسیار احساساتی هستند و کمتر به سلامت خودشان فکر می کنند، نام برد و گفت: آگاهی های این افراد نسبت به رفتارهای پرخطری که آنها را در معرض عفونت ایدز قرار می دهد بسیار کم است.

گویا با تاکید بر اینکه این افراد به سادگی تحت مراقبتهای بهداشتی قرار نمی گیرند، اظهار داشت: این قبیل مسائل باعثمی شود افراد ۱۰ تا ۱۹ ساله آسیب پذیرتر از سایر افراد دیگر باشند.

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت از افراد ۱۰ تا ۱۹ ساله به عنوان گروه هایی نام برد که باید مورد توجه ویژه در بخش آموزش و پیشگیری از بیماریهای عفونی قرار گیرند، اظهار داشت: این افراد بشدت آموزش پذیر هستند و از دسترسی به اطلاعات استقبال می کنند.

وی ادامه داد: این افراد آماده هستند که پیام آوران بسیار مناسبی برای پیشگیری از عفونت HIV در جامعه باشند.

گویا با بیان اینکه آمار ابتلا به ایدز در کشور از مرز ۲۷ هزار نفر گذشته است، افزود: خطر جدی که به شدت جامعه را تهدید می کند، موضوع انتقال این بیماری از طریق رفتارهای پرخطر جنسی است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ظرف دو سال اخیر و سال گذشته میزان ابتلا به عفونت HIV از طریق تماس جنسی از مرز ۳۰ درصد عبور کرده است به طوریکه در پنج سال گذشته این رقم در مرز ۱۰ درصد بوده است.

وی در ارتباط با اینکه آمار دقیق مبتلایان بهایدزدر کشور چه تعداد است، گفت: ما آمار رسمی و غیررسمی نداریم طبق برآوردهای ما که بر اساس مدل های ریاضی است، بیش از ۹۰ هزار نفر باید آلوده به عفونت HIV باشند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار