|
|
کدخبر: ۶۳۸۶۰

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: ۹۰ درصد مردم بلوچستان معتقدند عوامل اینگونه اقدامات مزدور بیگانه‌اند، ۸۵ درصد معتقدند مقابله با اقدامات تروریستی باید تشدید شود و حدود ۸۰ درصد بر این باورند که این جنایات انسجام عمومی را افزایش می‌دهد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، سردار محمدسعید منتظرالمهدی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به مناسبت چهلمین روز شهادت تعدادی از مأموران پلیس مرزبانی در سراوان پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

چهل روز پیش در مرز شرقی میهن عزیزمان در منطقه سراوان گروهی از دشمنان خدا و خلق خدا دست به جنایتی هولناک و اقدامی مذبوحانه و شرارت آمیز زدند که بر اثر آن ۱۴ تن از جوانان دلیر و سربازان بی باک کشورمان به لقاء حضرت حق شتافتند.

حادثه غمناک و جنایت ضد بشری سوم آبان سال جاری درمرز سراوانگرچه ملت بزرگ ایران را از هر قشر و مذهب و گروهی دچار اندوه و ماتم ساخت و جمعی از مرزبانان غیور را از ما گرفت، اما نقاب از چهره و لعاب از صورت کریه و نفرت انگیز نه تنها عاملان اجیر شده و جاهل این جنایت بلکه تمامی تروریست های جنایت آفرین ۳۵ سال تاریخ معاصر کشورمان، برگرفت و آنان را پیش از پیش در نزد افکار عمومی داخل و خارج رسوا و سیه روی نمود. به ویژه این تراژدی ضد بشری بیش از هر گروه و قومی، مسلمانان اهل سنت ایران، اعم از بلوچ، کرد، ترکمن و … را اندوهگین و متأثر ساخت.

با اندکی تأمل در بیانیه جمعی از علمای سیستان و بلوچستان و لختی مداقه در نامه سرگشاده روحانیون و اندیشمندان کرد می توان بر درستی این مدعا مهر تأیید زد. علمای سیستان و بلوچستان در بیانیه خود تأکید ورزیدند: " چند صباحی بود که به برکت حضور مقتدرانه و تلاش شبانه روزی جنود اسلام، اعم از دلاورمردان مرزبان، برادران مخلص سپاه و نیروهای مؤمن و مخلص امنیتی، استان ما عاری از عوامل مخل امنیت شده بود و مردم مؤمن و زحمت کش و مظلوم این دیار بوی امنیت و آسایش و آسودگی را استشمام می کردند که ناگهان دشمن قسم خورده ملت و ایادی خائن دشمنان اسلام و ایران، که چشم دیدن این فضای امن و ایمن را نداشتند، جنایتی آفریدند که دود آن بیش و پیش از هرکس مردم رنج کشیده بلوچ را آزرد ".

روحانیون و اندیشمندان اهل سنت کرد نیز در نامه سرگشاده خود ضمن ابراز انزجار و نفرت از اینگونه جنایت تروریستی و ددمنشانه تأکید نمودند که " … به کوری چشم دشمنان ملت و کوردلان واقعیت گریز و خفاش صفت اینگونه اقدمات ضد انسانی، انسجام گروه های مختلف قومی و وحدت و اتحاد شیعه و سنی را، که شجره طیبه آن را امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در دل و جان و ذهن یکایک ایرانیان و سایر امت اسلامی کاشته اند، مستحکم تر و پردوام تر خواهد ساخت.

البته، واکنش به حادثه تروریستی سراوان در سطح بیانیه‌های مذکور محدود نمانده است بلکه گروه های مختلف جامعه، هریک به گونه ای آن جنایت را محکوم نموده و آمادگی خود را برای مقابله با عاملان اینگونه جنایات اعلام کرده اند. به عنوان مثال، دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور، به ویژه دانشجویان دانشگاه های سیستان و بلوچستان، تهران، هرمزگان و خراسان، طی تجمع های مختلف خواهان از میان راندن زمینه ها و بسترهای وقوع اینگونه اعمال مذبوحانه شدند. همچنین، تعدادی از دانشجویان بلوچ با امضاء طوماری آمادگی خود را برای " مقابله با عوامل تروریست اهریمن صفت " اعلام کردند.

از آن گذشته، در این مدت یک مؤسسه نظرسنجی معتبر مبادرت به سنجش نظرات شهروندان سیستان و بلوچستان پیرامون اینگونه اقدامات تروریستی نمود. بر اساس نتایج آن نظر سنجی، ۹۰ درصد مردم بلوچستان معتقدند که عوامل اینگونه اقدامات " مزدور بیگانه‌اند "، ۸۵ درصد آنان معتقدند که " مقابله با اقدامات تروریستی باید تشدید شود "، همچنین حدود ۸۰ درصد آنان بر این باورند که این نوع جنایات انسجام داخلی و وحدت عمومی را افزایش می‌دهند.

خلاصه آنکه، جنایتی که سوم آبان سال ۱۳۹۲ به دستور دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران و به دست مشتی جاهل فریب خورده تروریست در منطقه مرزی سراوان رخ داد و در آن شماری از جوانان عزیز کشورمان، که هم و غم شان حراست از مرزهای کشور و بسط و توسعه امنیت مرزنشینان بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از یک سو خشم وکینه فروخورده ملت ایران را نسبت به تمام تروریست‌های خائنی که در ۳۵ سال گذشته جنایت آفریدند و هر از چند گاهی برگ سیاهی بر سیاهه جنایت خود افزودند، زنده کرد و آنان را برانگیخت تا به هرشکل ممکن " خواه با تجمع در فضای واقعی و یا با ابراز احساسات در فضای سایبر " اینگونه اقدامات را محکوم کنند.

از دیگر سو، این اقدامات جنایت آمیز و جنایات ضد بشری، انسجام و یکپارچگی و همدلی و احساس هم بختی مردم کشور را دو چندان ساخت. همچنین واکشن های همدلانه مردم، پلیس و نیروهای امنیتی و قضایی را ترغیب نمود تا برای از میان راندن زمینه های وقوع اینگونه فجایع و دستگیری و مجازات عوامل مزدور آن اقدام تروریستی، بر جد و جهد خود بیفزایند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار