|
|
کدخبر: ۸۱۶۴۵

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد ضمن تشریح شرایط ثبت‌نام داوطلبان دوره دکترای بدون آزمون دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده باشند.

به گزارشامیدبه نقل تسنیم، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، شرایط ثبت‌نام داوطلبان دوره دکترای بدون آزمون این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: داوطلبان ممتاز در نظر داشته باشند در صورتی که در زمان ثبت‌نامفارغ‌التحصیلشده و نمره پایان‌نامه معدل آنها مشخص شده، می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

وی افزود: این دسته داوطلبان باید میانگیننمراتدوره کارشناسی‌ارشد آنها برای علوم‌انسانی ۱۸ و برای سایر رشته‌ها ۱۷ باشد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، گفت: رشته‌های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی جزء استثنائات محسوب می‌شوند و معدل ۱۷ برای آنها درنظر گرفته می‌شود.

اقبالی در رابطه با شرایط دیگر برای ثبت‌نام دوره بدون آزمون، گفت: نداشتن دروس معادل‌سازی، فارغ‌التحصیل شدن در ۶ نیمسال، نمره پایان‌نامه ۵۰/۱۸ و متجانس و همنام بودن رشته انتخابی از شرایط دیگر ثبت‌نام در دوره دکتری بدون آزمون است.

وی در مورد حوزه‌های انتخابی داوطلبان با آزمون دوره دکتری، افزود: امسال برای اولین بار داوطلبان دوره با آزمون دکتری می‌توانند حوزه امتحانی خود را براساس نزدیکی به محل سکونت خود انتخاب کنند. حوزه‌های امتحانی امسال شامل اصفهان(خوراسگان)، علوم و تحقیقات خوزستان، تبریز، تهران، مشهد، رشت، ساری، شیراز، کرمان، علوم و تحقیقات کرمانشاه و پردیس علوم تحقیقات سیستان و بلوچستان است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در رابطه با رعایت شروط تجانس برای شرکت در آزمون دوره دکتری امسال، گفت: داوطلبان دوره دکترای با آزمون می‌توانند بدون در نظر گرفتن مدرک کارشناسی‌ارشد خود، انتخاب رشته کنند، اما این شرط شامل رشته‌های بدون آزمون، رشته دامپزشکی(با آزمون) و مدیریت خدمات بهداشت درمانی نمی‌شود.

اقبالی تأکید کرد: داوطلبان برای آگاهی از جزئیات رعایت شرط تجانس به دفترچه دوره دکتری که در سایت www. azmoon. org قرار دارد، رجوع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هر سؤال یا ابهامی به سایتهای www. azmoon. org و www. pubr - azmoon. com مراجعه کنند و در قسمت پرسش و پاسخ، سؤال خود را مطرح یا به آدرس الکترونیکی porsesh @ pubr - azmoon. com ایمیل خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار