|
|
کدخبر: ۸۶۱۶۰

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با جعل عنوان استاد دانشگاه و محقق در شهرهای مختلف اقدام به کلاهبرداری های متعدد کرده بود، خبر دادو گفت: متهم با استفاده از عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری و بعضا اغفال دختران جوان نموده است.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، سردار عزیزالله ملکی افزود: تابستان سال جاری در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی شهرستان خمین مبنی بر سرقت میلیونی از مالک یک گالری نقره و زیور آلات قیمتی در این شهرستان، تحقیقات پلیس برای شناسایی این فرد شروع شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه از مالباخته وی اذعان داشت در اواخر تیر ماه شخصی که خود را استاد دانشگاه، محقق و کارشناس زمین شناسی و اکتشاف معرفی نموده است با ظاهری آراسته به گالری من مراجعه و با در دست داشتن تعدادی بروشور تبلیغاتی تحت عنوان برگزاری نمایشگاه های سنگ های معدنی، قیمتی و نیمه قیمتی در یکی از مراکز آموزش عالی در یکی از شهرهای معدنی استان، متقاعدم نمود که نقره جاتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در اختیار وی قرار دهم که بعد از آن دیگر خبری از وی در دست نیست.

سردار ملکی اظهارداشت: با اعلام اینکلاهبرداریاکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس شهرستان خمین تحقیقات جامعی را برای شناسایی وی در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: طی چندین ماه تلاش های شبانه روزی کارآگاهان پلیس، هویت واقعی فرد کلاهبردار که تحت تعقیب پلیس و دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت، کلاهبرداری و خیانت در امانت بود مشخص و در تحقیقاتی جامع مخفیگاهش در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: بلافاصله کارآگاهانپلیسبه استان مورد نظر اعزام و وی را در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان خمین انتقال دادند.

سردار ملکی با اشاره به اعترافات متهم دستگیر شده تصریح کرد: در بازجویی های صورت گرفته از متهم دستگیر شده، وی به ۱۹ فقره کلاهبرداری در شهرهای شیراز، همدان، زنجان، سمنان، ساری، تهران، گرگان، محلات و خمین به ارزش دو میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال اعتراف کرد.

وی افزود: در تمامی این پرونده ها متهم با استفاده از عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری و بعضا اغفال دختران جوان نموده که شاکیان پرونده شناسایی و متهم با هماهنگی دستگاه قضایی برای برخورد قانونی به ندامتگاه معرفی شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار