|
|
کدخبر: ۹۶۲۲۷

«محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز گفت: حضور شخصیت‌های روحانی در برنامه‌های تلویزیونی باید در قالب‌های قابل قبول برای مردم باشد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، گردهمایی روحانیون رسانه ملی با شعار «رسانه منبر مقدس دین» امروز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه با حضور عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمانصداوسیما، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، جمعی از مدیران و معاونان بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم تهیه کنندگان، کارگردانان، کارشناسان مذهبی و معارفی برتر شبکه‌های سراسری و استان‌های صدا و سیما در این مراسم معرفی شدند و لوح سپاس و جوایزی دریافت کردند.

رئیس رسانه ملی در این همایش روحانیون رسانه ملی را به آشنایی با ساختارهای رسانه توصیه کرد.

ضرغامی با قدردانی از تلاشروحانیونبخش های مختلف صداو سیما گفت صداو سیما هدایت افکار عمومی جامعه را برعهده موارد و تمام فعالیتش معطوف به مسائل دینی و اسلامی است.

رئیس رسانه ملی فعالیت روحانیون شاغل در سازمان را با دیگر مبلغان متفاوت دانست و افزود: شما روحانیون عزیز که در صداو سیما کار می‌کنید، باید با نقد و ارزیابی تولیدات سازمان به هدایت و ارشاد تهیه کنندگان، کارگردان‌ها و عوامل تولید کمک کنید.

رئیس رسانه ملی گفت: امروز در صداوسیما بخشی از مدیران ما روحانی هستند که این امر خود نشان از ایجاد یک فضای دینی اسلامی و سالم در صداوسیماست.



حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و احیاء زکات کشور نیز در این همایش بهره گیری از قرآن را در ابعاد مختلف زندگی خواستار شد و افزود: امروز متاسفانه مشکلی که ما داریم این است که از قرآن دور افتاده‌ایم و کارهای تحقیقاتی و میدانی ما در رابطه با قرآن کم است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در رسانه ملی باید بیش از این به الگوهای مذهبی و اسلامی بگونه‌ای واقعی بپردازد، خطاب به روحانیون رسانه ملی گفت: حضور شخصیت‌های روحانی در برنامه‌های تلویزیونی باید در قالب‌های قابل قبول برای مردم باشد. وی همچنین تنوع در برنامه‌های طنز را در شبکه‌های سیما خواستار شد.

اسامی برگزیدگان این همایش به شرح زیر است:

داوود میرباقری به خاطر سریال فاخر مختارنامه و به تصویر کشاندن نماز ظهر عاشورا

محمدحسین لطیفی به خاطر پرداختن هنرمندانه به نماز در چند سریال

علیرضا قطبی به خاطر پرداختن هنرمندانه برنامه‌های معارف و نماز جماعت سیما

حسن کمالی به خاطر پرداختن هنرمندانه به برنامه نماز جمعه و نمازهای جماعت سیما

مرتضی عمادی به خاطر پرداختن هنرمندانه به نماز در آثار مستند

ارد زند به خاطر پرداختن هنرمندانه به نماز در فیلم ساعت عمارت خورشید

در بخش سند راهبردی حجت‌الاسلام والمسلمین عارف مهدویبه خاطر اهتمام در جهت تدوین سند راهبردی اقامه نماز در رسانه ملی

مجید جلالی به خاطر اهتمام در جهت تدوین سند راهبردی اقامه نماز در رسانه ملی

در بخش برگزیدگان مخاطبان:

رضا خضرایی گوینده برنامه محراب رادیو قرآن، امیر پیرمرادی گوینده برنامه همگام با ملائک رادیو فرهنگ، هدایت‌فر گوینده برنامه بر آستان بندگی رادیو معارف، حسین نورشاهی گوینده برنامه به افق آفتاب رادیو ایران، فاطمه نوآبادی گوینده برنامه پنجره‌ای برای تماشا رادیو تهران، حمیده حسین‌زاده، تهیه‌کننده برنامه همگام با ملائک رادیو فرهنگ، اعظم‌السادات ابراهیمی تهیه‌کننده برنامه پنجره‌ای برای تماشا رادیو تهران، ‌ مجید ابراهیمی تهیه‌کننده برنامه تا دری بگشاییم رادیو جوان، ‌‌ محمد حسین‌پور تهیه‌کننده برنامه بر آستان بندگی رادیو معارف، ‌ وحید بیات تهیه‌کننده برنامه به افق آفتاب رادیو ایران.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار