|
|
کدخبر: ۱۰۵۷۴۳

تنها خودروی کوچکی که از پس تست های تصادف مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه ها برآمد خودروی شورولت اسپارک جنرال موتورز بود. این مؤسسه هوندای فیت را توصیه نمی کند.

به گزارشامیدبه نقل از بازار خبر، اکثر خودروهای کوچکخودروسازانبزرگ از تست های جدید تصادف مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه معروف به IIHS موفق بیرون نیامدند. تست های تصادف همپوشانی کوچک از جلو یا small - overlap front crash از سال ۲۰۱۲ به تست های این مرکز اضافه شده است که در آن گوشه ی جلوی خودرو که یک چهارم از خودرو به حساب می آید با سرعت ۴۰ مایل در ساعت(۶۵ کیلومتر در ساعت) با مانع برخورد می کند و صدمه های وارد شده به سرنشین فرضی اندازه گیری می شوند.

این تست به مراتب از تست برخورد از رو به رو دشوارتر است چون در اکثر خودروها یک ناحیه ای در نظر گرفته شده که با گرفتن ضربه حاصل از تصادف، آثار آن بر سرنشینان را کاهش می دهد اما در تست همپوشانی کوچک این موضوع صادق نیست و حتی گاهی به فروپاشی ستون و اتاق خودرو می شود.

خودروهای کوچک به طور ذاتی از لحاظ ایمنی ضعیف هستند و در بین خودروهای کوچک مینی ها از همه ضعیف ترند برای همین هم هست که در آمریکا هنگام خرید خودروهای کوچک به امتیاز ایمنی آن توجه خاص می شود.

در تست های جدید این مؤسسه سنجش ایمنی خودروهای فیات ۵۰۰، فورد فییستا، هوندا فیت، نیسان ورسا، تویوتا یاریس، پریوس سی سربلند بیرون نیامدند. ضمن آن که پایین ترین امتیاز هم به هوندا فیت و فیات ۵۰۰ رسید. حتی در حین تست فیات ۵۰۰ درب راننده از خودرو جدا شد که احتمال بیرون افتادن راننده را به شدت بالا می برد.

بیشتر آسیب های اندازه گیری شده در سرنشین فرضی، در ناحیه پای چپ بوده است، اما در خودروهای فیات ۵۰۰ و هیوندایی اکسنت این آسیب تا ران و حتی لگن هم رسیده است. خودرو هوندای فیت از این هم فاجعه بارتر است چون احتمال آسیب پای راست هم در آن وجود دارد.

تنها خودروی کوچکی که در اثرتصادفبه راننده فرضی کمترین آسیب را وارد آورد و نمره قابل قبولی به دست آورد شورولت اسپارک بود.

از این رو مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه دیگر هوندای فیت را توصیه نمی کند. در حالی که در مجله گزارش های مصرف کنندگان(کانزومرز ریپورتس) هوندا همیشه و به طور سنتی توصیه می شد. این نشان می دهد که هوندا باید در طراحی فیت تجدید نظر کند.

نکته جالب این گزارش این است که کیا ریو با این که در تست های مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه لب مرز تشخیص داده شده در مجله کانزومرز ریپورتس به عنوان بهترین خودروی جمع و جور سال توصیه شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار