|
|
کدخبر: ۶۰۴۷۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیان جزئیات مذاکرات امروز خود با مسئولان دو شرکت خودروسازی رنو و پژوی فرانسه گفت: خودروهای جدید با قیمت منطقی روانه بازار خواهد شد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با نتایج مذاکرات امروز خود با شرکت‌های خودروساز خارجی که به این همایش دعوت شده بودند، اظهار داشت: مذاکرات امروز من با تعدادی از شرکت‌های خودروساز فرانسوی بود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات امروز با شرکت‌های خودروساز فرانسوی از جمله رنو و پژو نتایج مثبتی را به دنبال داشت، افزود: طی سالهای اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی همکاری پژو با ایران بالاجبار قطع شده بود که با تصمیمات جدید و البته نتایج مذاکرات گروه ۱ + ۵ امیدواریم تا پایان دسامبر این موانع برطرف و همکاری شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی تقویت پیدا کند.

نعمت‌زاده بر تسریع همکاری‌ها با شرکت های خودروساز جهت تولید محصولات جدید و البته رعایت استانداردهای جهانی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های خارجی علاقه زیادی به برقراری روابط با خودروسازان ایرانی دارند که درصددیم با افزایش تعاملات خود نقش کارآمدی را برای توسعه صنعت خودروسازی کشور به وجود آوریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اگر خودروسازان تمایلی به برقراری روابط با شرکت‌های خودروساز نداشته باشند که البته به اعتقاد بنده دلیلی برای این کار وجود ندارد، این همکاری به سایر صنایع جهت خودکفایی آنها هدایت خواهد شد.

وی به مذاکرات امروز با دو شرکت رنو و پژو اشاره کرد و گفت: در قالب مذاکره امروز درصددیم با تقویت تعاملات شرکت‌های خودروساز به تقویت صنایع مختلف نیز بپردازیم.

نعمت زاده اضافه کرد: در روند این مذاکرات باید تمام تلاش خود را برای رعایت استانداردهای جهانی و کیفیت محصولات مناسب انجام دهیم که در همین راستا تاکید زیادی بر تشکیل کمیته استاندارد شده است، به نحوی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشارکت صنایع مختلف و کارشناسان بحثاستاندارد را پیگیری و موانع اجرایی شدن آن را در صنایع مختلف بویژه خودروسازی مورد بررسی قرار خواهد داشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نتایج مثبت مذاکرات امروز خود اظهار داشت: شرکت‌هایی که پیش از این با ما قرارداد منعقد کرده بودند، همکاری خود را ادامه خواهند داد البته تمرکز ویژه‌ای را برای تعامل با شرکت‌های جدید نیز در حوزه قطعه و مجموعه خودروسازی انجام خواهیم داد تا در راستای آن بتوانیم محصولات جدید و با کیفیت را تولید کنیم.

وی مهمترین مشکل فعلی صنعت خودروسازی کشور را کمبود نقدینگی و تاثیر آن بر کاهش حجم تولید دانست و گفت: کمبود نقدینگی باعثشده تا خودروسازان با مشکلات متعددی روبه‌رو شوند به همین منظور تلاش ویژه‌ای برای رفع مشکلات صنعت خودرو انجام خواهیم داد.

وی بر ورود شرکت‌های جدید به حوزه خودرو اشاره کرد و افزود: از این پس در طی توسعه فعالیت‌های خود خواهیم بود و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته نه تنها به مونتاژ بلکه بر تولید محصولات جدید تمرکز خواهیم کرد.

نعمت‌زاده اضافه کرد: اگر شرایط لازم را برای توسعه فعالیت‌ها فراهم کنیم به طور حتم توسعه مطلوبی در ساخت خودروهای با کیفیت در داخل کشور به دست خواهیم آورد.

به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنار اقدامات مذکور پلت‌فرم‌های جدید را هم به بازار عرضه خواهیم نمود به نحوی که هر محصول با قیمتی منطقی در بازار به مشتریان ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار