|
|
کدخبر: ۶۳۷۰۹

نوبخت سخنگوی دولت امروز، احمدی نژاد را به مرکز آمار و اظهارات رئیس ۴ ساله این مرکز ارجاع داد. شماری از اظهارنظرهای عادل آذر از سال ۸۹ تا ۹۱ درباره عملکرد اقتصادی دولت دهم را می توانید در اینجا بخوانید.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد دیروز طی نامه‌ای آقای روحانی را دعوت به مناظره کرده است و واکنش رئیس‌جمهور به این نامه چیست؟ گفت: به نظر من اینکه رسانه‌ها این نامه را منعکس کرده‌اند کار درستی بود و همگان از این نگاه و نظر جناب آقای احمدی‌نژاد مطلع شدند چرا که وی به آمار و ارقام و نادرست بودن آنها اشاره کرد و من تاکید می‌کنم رئیس‌جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه به مردم به آمار دقیقی اسناد کرده‌ که آن را مراجع رسمی از جمله مرکز آمار ایران بیان کرده بود.

نوبخت خاطرنشان کرد: البته ما روز گذشته باخبر شدیم که رئیس مرکز آمار ایران در جهت دفاع از ارقام اعلام شده توسط رئیس‌جمهور مصاحبه‌ای داشته‌اند و این در حالی است که رئیس مرکز آمار ایران همان مدیری است که در دولت قبلی فعال بوده است. ما هیچ کدام از معاونان این مرکز را تغییر نداده‌ایم و این آمار از طریق مدیران فعلی مرکز آمار ایران که از گذشته بودند اعلام می‌شود.


سخنگوی دولت افزود: هیچ اشکالی ندارد که آقای احمدی‌نژاد نسبت به این آمارها تردید دارد و می‌تواند به همان مرکز که این آمار را تولید کرده و از همکاران سابق خودشان نیز هست مراجعه کند و آمار و مستندات مورد نیاز خود را دریافت کند، البته آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته فرصت داشته که آمار و ارقام مختلف خود را بیان کند و شاید آن زمان هم برای محققین شبهه داشت و حتی در روز آخر که آخرین سخنرانی‌‌اش بود به آمار و ارقامی اشاره شد که قابل تامل بود.

حسن روحانی رئیس جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه خود انتقادهایی را در خصوص عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد به ویژه در بخش هدفمندی یارانه ها، افزایش فقر و فاصله طبقاتی، عدم اشتغال زایی، ایجاد تعهدات متعدد و غیره مطرح کرده بود.

در پی اظهارات امروز نوبخت معاون برنامه ریزی و سخنگوی دولت که احمدی نژاد را به آمارهای مرکز آمار و عادل آذر رئیس ۴ ساله این مرکز ارجاع داد، نگاهی اجمالی به گذشته می اندازیم تا ببینیم رئیس مرکز آمار ایران طی این سالها چه اظهارنظرهایی نسبت به عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد داشته است.

عادل آذر از فروردین ماه سال ۸۹ به ریاستمرکز آمارایران منصوب شد و تاکنون در این سمت باقی مانده است. بخشی از اظهارات وی به همراه مستنداتش طی این سالها به شرح زیر است:

۳۰ مهر ۸۹ - سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران:

کارگاه عظیم ساخت و ساز و پویایی درجامعه ایجاد شد

آمار پیشرفت در حوزه های مختلف نوید بخش تحول اقتصادی و آینده روشن برای ایران است

* آمار پیشرفت در حوزه های مختلف نوید بخش تحول اقتصادی و آینده روشن برای ایران است. بر اساس آخرین آمارهای دریافتی، میزان ساخت و ساز در تهران ۶۹ درصد و در کشور حدود ۴۳ درصد در مقایسه با سال ۸۷ افزایش یافته است. این به مفهوم شکل گیری کارگاه عظیم ساخت و ساز و پویایی درجامعه و ایجاد اشتغال است. درآمد سرانه هر ایرانی، قبل از انقلاب اسلامی به قیمت جاری ۳۱ هزار تومان بوده درحالی که اکنون حدود پنج میلیون تومان است که این توسعه، آبادانی و رفاه در کشور را نشان می دهد. بهره مندی صد در صد روستاها از آب و برق نشانه افزایش استاندارد زندگی در مردم و خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی است.

برخی نرخ بیکاری در ایران را بیش از ۴۰ درصد اعلام می کنند در حالی که همان طور که امکان ندارد درجه حرارت بدن یک فرد ۶۰ درجه باشد نرخ بیکاری در جامعه نیز نمی تواند بیش از ۳۰ درصد باشد و مردم باید از اطلاعات آگاه باشند تا بتوانند آمار را به درستی تفسیر کنند.

اول آبان ۸۹ - مصاحبه با رسانه‌ها

هر کس یک ساعت در هفته کار کند شاغل است

روش محاسبه نرخ بیکاری و تعاریف ما از جمعیت فعال، غیرفعال و افراد شاغل بر اساس استانداردهای ILO(سازمان جهانی کار) است و این که ما در محاسبه نرخ بیکاری، سربازان و دانشجویان را جزو شاغلان محسوب می کنیم بر اساس همین تعاریف است و هیچ اشکالی بر محاسبات این مرکز وارد نیست. در نظر گرفتن یک ساعت کار در هفته نیز برای محاسبه نرخ بیکاری مربوط به امسال یا یکی دو سال اخیر نیست، بلکه از سال ۸۳ تاکنون مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را طبق این تعریف ILO محاسبه می کند.

۲۹ خرداد ۹۰ - صحن مجلس

کاهش ۲درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۰ مستند و قابل دفاع است

رئیس مرکز آمار با حضور در مجلس برای دفاع از آمار کاهش نرخ بیکاری درباره آماری که در مورد نرخ بیکاری در کشور ارائه می‌شود، گفت: ‌ این آمار رسمی صرفنظر از عقاید و دیدگاه‌های شخصی محاسبه می‌شود به عبارت دیگر آماری که از نرخ بیکاری در کشور وجود دارد، تعریف بین‌المللی است که ۱۳۰ کشور جهان طبق آن عمل می‌کنند. کارشناسان نظام حرفه‌ای آمار کشور تلاششان این است که اطلاعات و داده‌های ناب به جامعه ارائه و از حیثیت حرفه‌ای جامعه آمار کشور دفاع کنند.

عادل آذر افزود: این طرح و آماری که ارائه می‌شود به دولت نهم و دهم هیچ ربطی ندارد و این روش نمونه‌گیری در سال ۸۱ و ۸۲ مطالعه و در سال۸۳ اجرایی شد.

وی درباره جمعیت فعال کشور در سال۸۹، افزود: جمعیت فعال در این سال، نزدیک به ۲۵ میلیون نفر و نرخ بیکاری در این سال۱۳و نیم درصد بوده که در بهار سال ۹۰ به۱۱ و نیم درصد رسیده و چیزی حدود دو درصد کاهش داشته است و این امار وجود دارد و مستند است و جزئیات آن را می‌توان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و غیره مشاهده کرد.

۲۸ مهر ۹۰ - مصاحبه مطبوعاتی

تائید ایجاد یک میلیون و ۷۵۰ هزار شغل از سوی رئیس مرکز آمار

عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران سرانجام تائید کرد که از تابستان سال ۸۹ تا ۹۰ بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است که نرخ بیکاری را با کاهش ۲.۵ درصدی به ۱۱.۱ درصد رساند.

عادل آذر ظهر در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم آبان ماه در سراسر کشور آغاز میشود و تا ۲۲ آبان ادامه خواهد داشت. آخرین میزان جمعیت کشور برمبنای سرشماری سال ۸۵ است که جمعیت کشور ۷۰ میلیون نفر اعلام شده و در سال ۹۰، جمعیت ایران به ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. ۲۷ درصد از این میزان جمعیت روستایی و مابقی شهری هستند.
عادل آذر از کاهش نرخ بیکاری در کشور خبر داد و گفت: از تابستان ۸۹ تا ۹۰ یک میلیون و ۷۵۰ هزار شغل در سطح کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۱.۱ رسیده است.

۲۵ اردیبهشت ۹۱ - گفتگو با خبرگزاری ایسنا

عادل آذر: ۲.۵ میلیون شغل در سالهای ۸۹ و ۹۰ ایجاد شد که موفقیت قابل توجهی است

رییس مرکز آمار ایران با بیان این‌که آمار این مرکز متاثر از گرایشات سیاسی نیست، از ایجاد یک میلیون و ۳۷۵ هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در سال ۹۰ با کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به سال ۸۹ به ۱۲.۳ درصد رسیده است.

عادل آذر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که عمده آمار و آرقامی که درباره‌ی اشتغال اعلام می‌شود، مبتنی بر طرح نیروی کار مرکز آمار ایران است، اظهار کرد: ما به عنوان یک مرجع حرفه‌ای و رسمی با استدلال‌هایی که مراجع و افراد مختلف اعلام می‌کنند، کاری نداریم و مبنای اطلاع‌رسانی آمار دقیقی است که از طرح نیروی کار مرکز آمار ایران که به صورت فصلی انجام می‌گیرد، به دست می‌آید.

آذر با اشاره به این‌که در پایان سال ۱۳۹۰، تعداد بیکاران به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است، افزود: این آمار نشان از کاهش ۴۰۰ هزار نفری تعداد بیکاران در پایان سال ۹۰ نسبت به پایان سال ۸۹ دارد البته از ابتدا تا پایان سال ۹۰، تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیروی جدید وارد بازار کار شده‌اند که از این تعداد یک میلیون نفر به کار مشغول شده‌اند، بنابراین می‌توان گفت دولت در سال ۹۰ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

آذر ادامه داد: ناگفته نماند اعتقاد داریم که با همین محاسبه و استدلال، اعتقاد داریم دولت در سال ۱۳۸۹ موفق به ایجاد یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل شد که موفقیت قابل توجهی است و باید روی آن تمرکز صورت بگیرد.

۲۷ اردیبهشت ۹۱ -همایش رونمایی برنامه ملی آمار ایران

در سال ۸۹ حدود ۱.۱میلیون و در سال ۹۰ حدود ۱.۴میلیون شغل در کشور ایجاد شده است

رئیس مرکز آمار در همایش رونمایی برنامه ملی آمار ایران با بیان اینکه در سال ۸۹ حدود ۱.۱میلیون و در سال ۹۰ حدود ۱.۴میلیون شغل در کشور ایجاد شده است، بر لزوم اطمینان به آمارهای رسمی کشور تأکید کرد.

عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را همواره تابعی از نرخ ' رشد اقتصادی ' دانست و افزود: زمانی که رشد اقتصادی افزایش می‌یابد، نرخ بیکاری به تدریج روند نزولی را طی می‌کند

۵ مهر ۹۱ - صحن مجلس

امید به زندگی در کشور رو به افزایش است

در ۵ سال گذشته سالانه ۱.۲ میلیون مسکن ساخته شد

عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به گزارش نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ پرداخت و گفت: در کشور ما امید به زندگی به شدت در حال افزایش است که در بین آقایان ۷۲ سال و در بین خانم‌ها ۷۴.۶ سال است که نشانگر امید به زندگی بیشتر خانم‌ها هست. خدمات عمومی ارائه شده به مردم در سطح کشور رو به رشد است. آمار خانواده‌های دارای خودروی سوم از ۳۳ درصد به ۴۲ در صد رسیده که در برابر آن آمار خانواده‌های دارای موتورسیکلت از ۲۴.۷ درصد کاهش چشمگیری یافته است. در طول ۵ سال ۴ میلیون واحد مسکونی ایجاد شده است که در حال حاضر در آن زندگی جاری است و یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور خالی هستند. در واقع در طول ۵ سال هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است یعنی به ازای هر ۱.۱ واحد مسکونی یک خانوار داریم که از شاخص‌های ارزشمند است.

۱ آبان ۹۱ - همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی

فاصله طبقاتی با اجرای هدفمندی یارانه ها کم شده است

ضریب جینی با اجرای هدفمندی یارانه ها بهبود یافت

با اجرای هدفمندی یارانه ها متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری با شیب تندتری افزایش یافت

در حالی که به گفته کارشناسان با اجرای هدفمندی برجمعیت بیکار کشور اضافه شده ولی رئیس مرکز آمار ایران از کاهش فاصله طبقاتی با اجرای این طرح خبر می دهد. رئیس مرکز آمار ایران در همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی از رشد اقتصادی ۴،۶۷ درصدی کشور در سال ۹۰ خبر داد گفت: ضریب جینی با اجرای هدفمندی یارانه ها به سمت بهبود و کاهش حرکت کرده است.

عادل آذر در همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی افزود: با اجرای هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی به مردم ضریب جینی که شاخص اندازه گیری اختلاف طبقاتی و درآمدی است بهبود یافته و این ضریب در کل کشور به ۳۷ صدم واحد، در مناطق شهری به ۳۵۶ هزارم واحد و در مناطق روستایی به ۳۳۹ هزارم از واحد رسیده است. همچنین با اجرای هدفمندی یارانه ها متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری از سال۸۹ تا ۹۰ با شیب تندتری افزایش یافته و این میانگین برای خانوار شهری در سال ۱۳۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی ۷۹ میلیون ریال رسیده است. مرکز آمار ایران قصد دارد جدول داده ستانده اقتصاد کشور را به دست آورد تا به مردم اعلام کند که دولت با اجرای طرح های مختلف چه خدماتی در اقتصاد انجام داده است.

لینک اخبار مرتبط با اظهارات عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران به شرح زیر است:

http: / / www. shafaf. ir / fa / pages /? cid = ۳۲۸۰۰

http: / / www. khorasannews. com / News. aspx? type = ۱&year = ۱۳۸۹&month = ۸&day = ۱&id = ۶۴۵۰۱۴

http: / / www. alborznews. co / view / ۱۱۸۷۶. aspx

http: / / www. forum. ۹۸ia. com / t۳۳۶۰۲۲. html

http: / / nasimonline. ir / NSite / FullStory / News /? Id = ۳۵۹۱۱۷

http: / / gharbonline. ir / index. php? option = com _ content&view = article&id = ۱۱۸۵%۳A - ۹۰ - &catid = ۱%۳A۱۳۹۰-۰۴ - ۰۸-۰۵ - ۵۱-۱۴&Itemid = ۵۶

http: / / www. ireconomy. ir / fa / page / ۴۴۴ / %D۹%۸۱%D۸%A۷%D۸%B۵%D۹%۸۴%D۹%۸۷ + %D۸%B۷%D۸%A۸%D۹%۸۲%D۸%A۷%D۸%AA%DB%۸C + %D۸%A۸%

D۸%A۷ + %D۸%A۷%D۸%AC%D۸%B۱%D۸%A۷%DB%۸C + %D۹%۸۷%D۸%AF%D۹%۸۱%D۹%۸۵%D۹%۸۶%D۸%AF%DB%۸C + %DB%۸C%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%

A۷%D۹%۸۶%D۹%۸۷ + %D۹%۸۷%D۸%A۷ + %DA%A۹%D۹%۸۵ + %D۸%B۴%D۸%AF%D۹%۸۷ + %D۸%A۷%D۸%B۳%D۸%AA +. html

http: / / sadkhabar. ir / fa / news / ۶۰۵۳۸ / %D۸%AC%D۸%AF%DB%۸C%D۸%AF%D۸%AA%D۸%B۱%DB%۸C%D۹%۸۶ - %D۸%A۲%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۸%B۱ - %D۸%A۷%D۹%۸۲%D۸%AA%D۸%B۵%D۸%A۷%D۸%AF%DB%۸C - %D۸%A۸%D۹%۸۷ - %D۸%B۱%D۹%۸۸%D۸%A۷%DB%۸C%D۸%AA - %D۸%B۱%D۸%A۶%DB%۸C%D۸%B۳ - %D۹%۸۵%D۸%B۱%DA%A۹%D۸%B۲ - %D۸%A۲%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۸%B۱ - %D۸%A۷%DB%۸C%D۸%B۱%D۸%A۷%D۹%۸۶

http: / / www. asriran. com / fa / news / ۲۱۴۳۴۱ / %D۸%B۱%D۹%۸A%D۹%۸A%D۸%B۳ - %D۹%۸۵%D۸%B۱%D۹%۸۳%D۸%B۲ - %D۸%A۲%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۸%B۱ - %D۸%A۸%D۸%A۷ - %D۸%A۷%DB%۸C%D۸%AC%D۸%A۷%D۸%AF - %DB%۸C%DA%A۹ - %D۹%۸۵%DB%۸C%D۹%۸۴%DB%۸C%D۹%۸۸%D۹%۸۶ - %D۹%۸۸-۳۷۵ - %D۹%۸۷%D۸%B۲%D۸%A۷%D۸%B۱ - %D۸%B۴%D۸%BA%D۹%۸۴ - %D۹%۸۶%D۸%B۱%D۸%AE - %D۸%A۸%DB%۸C%DA%A۹%D۸%A۷%D۸%B۱%DB%۸C - %D۸%AF%D۸%B۱ - %D۸%B۳%D۸%A۷%D۹%۸۴-۹۰ - %DA%A۹%D۸%A۷%D۹%۸۷%D۸%B۴ - %DB%۸C%D۸%A۷%D۹%۸۱%D۸%AA

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار