|
|
کدخبر: ۶۵۳۲۴

رئیس کل گمرک ایران از برخورد با متخلفان پرونده فساد گمرکی در بوشهر خبر داد و گفت: در این گمرک چهار نفر با همکاری دستگاه‌های دیگر به مدت شش سال اقدام به جعل فیش بانکی می‌کردند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان درباره‌ دلیل وجود تخلفات مالی گسترده درگمرکو برنامه‌های وی برای برخورد با این وضعیت توضیح داد: در هر دستگاهی که گردش مالی زیادی داشته باشد، احتمال تخلف و فساد مالی هم وجود دارد. گمرک هم یکی از همین دستگاه‌ها است.

او با اشاره به این‌که با الکترونیکی کردن گمرک و کاهش مراجعه حضوری مردم به این دستگاه قصد داریم میزان تخلفات را در گمرک کاهش دهیم، گفت: همان‌طور که دادستان کل کشور چندی پیش اعلام کرد عده‌ای در گمرک بوشهر به مدت شش سال از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ با همکاری یکسری دستگاه‌های دیگر فیش جعلی صادر می‌کردند و پول مربوط به حقوق و سود کالاهای وارداتی را به جای واریز به حساب گمرک به حساب خودشان می‌ریختند.

وی گفت: این اتفاق تا سال ۱۳۹۱ رخ داد و ما نیز البته با آن برخورد کردیم. متاسفانه چهار نفر از ماموران گمرک درگیر این پرونده بودند و من تعداد دیگری را نیز به دلیل سهل‌انگاری و سوءمدیریت از کار برکنار کردم.

او با بیان این‌که ارزش تخلف رخ داده در گمرک بوشهر حدود ۹۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود، در پاسخ به این سوال که برنامه اصلی گمرک برای کاهش فساد اقتصادی در این دستگاه دولتی چیست؟ گفت: به زودی سیستم پرداخت الکترونیکی در گمرک راه‌اندازی می‌شود و فیش دستی دیگر مورد پذیرش نخواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار