|
|
کدخبر: ۶۵۹۵۹

وزیر ارتباطات نخستین حضور آنلاین خود را بیش از ۱۰۰ روز پس از آغاز به کار دولت در شبکه‌های اجتماعی داخلی تجربه کرد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، محمود واعظیوزیر ارتباطاتو فناوری اطلاعات امروز از ساعت ۱۳ تا ۱۴ نخستین حضور برخط خود را در شبکه‌های اجتماعی داخلی تجربه کرد و در این مدت زمان به برخی نظرات درج شده در صفحه شخصی‌اش پاسخ داد.

وی از اینکه توانسته ۱۰۰ روز پس از شروع دولت به عضویت این شبکه‌های اجتماعی درآید ابزار خوشحالی کرده و به این حضور به عنوان مجرایی نگاه کرده که بتواند نظرات مردم را مستقیما دریافت کند و البته به شبکه‌های اجتماعی داخلی هم بها دهد.

واعظی همچنین گفته که حضورش در شبکه‌های اجتماعی داخلی به این معنا نیست که اعلام کند با شبکه‌های خارجی مخالف است، بلکه می‌خواهد بگوید: هر چیزی که دسترنج ایرانی‌هاست اولویت ماست.

واعظی در مطالبی که طی یک ساعت در صفحه خود نوشته، اعلام کرده: بنده یک اولویت دارم که دوستانم را هم تشویق کنم صفحه باز کنند و به این امید که همه ایرانیان در همه جای دنیا بپیوندند به شبکه های داخلی و حتی بتوانیم اعضای خارجی هم داشته باشیم و امیدوارم که هر هفته فرصتی برای ارتباط آنلاین داشته باشم.

وی در پاسخ به کامنت‌هایی که از سرعت اینترنت و پهنای باند گله داشتند نوشت: ‌ حق را به کاربرانی می‌دهم که این انتقادات را مطرح می کنند. خواهش می‌کنم مردم عزیز یکسال به ما فرصت دهند تا به تدریج این نقیصه را برطرف کنیم.

وی گفت: ‌ از روزی که این مسئولیت را تحویل گرفتم، رفع این نقیصه جزو اولویت هاست چون می دانم چقدر در کار ما نقش دارد. پهنای باند در ابتدای شروع کار، پهنای باند بین الملل ۷۱.۷ گیگابیت بر ثانیه بود. در صد روز اول، ۴۰ گیگابیت اضافه کردیم. قول می دهم در ۱۰۰ روز دوم نیز ۴۰ گیگابیت دیگر اضافه کنیم تا بیش از دو برابر زمانی شود که کار را تحویل گرفتیم.

وزیرارتباطات درباره پهنای باند داخلی هم با این وعده میکنیم پهنای باند داخل را تا عید حدودا به دو برابر می‌رسانند، عنوان کرد: تلاش می کنم این ظرفیت که حدودا ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه بوده به ۱۰۰۰ گیگابیت افزایش یابد. از همینجا اعلام می کنم که به هیچ وجه این پاسخ مطالبات مردم را نمی دهد. استفاده از اینترنت به اندازه ای فراگیر شده که این مقدار افزایش ظرفیت نمی تواند تحول گسترده ای به وجود آورد. در مجموعه وزارتخانه، برنامه ریزی شده است تا به سرعت زیر ساخت‌ها را آماده کنیم که اواخر سال آینده وضعیت نسبتا قابل قبولی داشته باشیم.

واعظی تاکید کرد: افزایش ظرفیت همراه با کیفیت، با اهمیت است و تلاش می کنم با شرکت های خصوصی که خدمات دیتا ارائه می‌کنند مذاکره کرده و برای کاهش قیمت تلاش کنیم. متاسفانه در مقایسه با برخی کشورها، تعرفه ما بالاتر است و می‌خواهیم قیمت ها را کاهش دهیم تا همگان بتوانند از خدمات اینترنت استفاده کنند.

بخش دیگری از سوالات کاربران از واعظی درباره فیلترینگ فیس‌بوک و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی بود که وی نوشت: من فکر میکنم باید حتما برای شبکه‌های اجتماعی با توجه به محدودیت‌هایی که دستگاه‌های نظارتی قائل هستند مذاکراتی صورت گیرد. مثل بقیه کشورها که فیس بوک را بر اساس قوانین خود اداره میکنند.

وی همچنین درباره فیلترینگ هم نوشت: سیاست‌های فیلترینگ سیاست‌های گذشته است که دست دولت هم نیست و در کمیته تعیین مصادیق بررسی میشود، البته باید سعی کنیم قوانین سختگیرانه نباشد. ما به عنوان یک عضو از ۱۳ عضو کمیته فیلترینگ تلاش خود را میکنیم که مشکلات حل شود.

واعظی نظرش درباره سرعت پایین اینترنت را اینطور گفت: ‌در حال حاضر به دلیل کمبود پهنای باند شرکتهای pap که اینترنت واگذار میکنند به جای اینکه تعداد اشتراک را معقول مثلا یک به هشت یا یک به دوازده و … این اشتراک را بالاتر برده اند و به همین دلیل سرعت پائین آمده است. ما برای اینکه جلوی این کم فروشی گرفته شود، اخیرا تلفن گویای ۱۹۵ و همچنین سایت ir. ۱۹۵را دایر کرده ایم که این مشکلات منعکس شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در خصوص تست سرعت و کیفیت واقعی سرعت اینترنت ارائه شده توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات به کاربران کشور میتوانند با مراجعه به سایت matma. ir ضمن انجام تست سرعت اینترنت خود در صورت لازم شکایت خود را مطرح کنند.

وی درباره تعرفه‌های خدمات مخابراتی هم گفت: در حال حاضر ما اجازه افزایش تعرفه ها را ندادیم و این جز حقوق مردم است و بنده ایستادگی کردم که این اتفاق نیفتد. ما سعی میکنیم در کمیته هایی که برای بررسی گذاشتیم موضوع ودیعه تلفن های همراه را حل کنیم ولی در حال حاضر این امکان نیست.

واعظی در آخر از کاربران شبکه‌های اجتماعی که در آنها عضو شده دو سوال پرسید و نوشت: ‌اکنون پرسش من از شما این است که چگونه برای شبکه های داخلی اعتماد سازی کنیم و با مشخصات خود وارد شویم؟ سوال دوم من این است که چه کنیم که وقتی که برای این ارتباط میگذاریم بیشتر مفید و مثمر ثمر باشد؟

در همین حال سایت آپارات هم ویدیوی بسیار کوتاهی از حضور وزیر در شبکه‌های اجتماعی را با همراهی تعدادی خبرنگار منتشر کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار