|
|
کدخبر: ۷۵۶۷۳

اگرچه تنها ۲ درصد مردم قدرت خریدش را دارند، ولی آمار نشان داده ۹۸ درصد مردم پیگیر قیمتش هستند. خودرویی که اکنون دیگر به آن ابهت قدیم نیست. حالا به لطف برخی از اقدامات اقتصادی و سیاسی، روی هر مدل چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

به گزارشامیدبه نقل از عرش نیوز، بی‌شک جنجالی‌ترین خودروی سال ۹۲ خواهد ماند. یکی از لوکس‌ترین اسپرت‌ترین‌های ایتالیا که به طرزی عجیب پا به بازار ایران گذاشت و به طرزی عجیب‌تر قیمت‌گذاری شد.

خودرویی که برای اولین بار در تاریخ ایران توانست به مرز ۱ میلیارد تومان برسد و کمی بعد به راحتی از آن بگذرد.

حضور مازراتی در ایران همواره با حرف و حدیث‌های فراوانی روبه‌رو بوده است. چه آن ایام که واردات بالای ۲۵۰۰ سی‌سی‌ها ممنوع بود چه حالا که واردات آزاد شده ولی تعرفه به مرز ۱۴۰ درصد رسیده است.

مازارتی و تمام ۶ عضو خانواده‌اش که در بازار ایران حضور دارند، هنوز هم جزو گران‌ترین‌ها شناخته می‌شوند.

ولی چندی است به دلیل ثبات نرخ ارز، آزاد شدن واردات(با همان تعرفه ۲ برابر شده)، لغو برخی از تحریم‌های حمل و نقل و شاید مهم‌تر از همه بهبود شرایط اقتصادی برخی از بنگاه‌های اقتصادی، چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

به طوری که اکنون ارزان‌ترین مدل یعنی گرن‌توریسمو با ۹۷۰ میلیون خرید و فروش می‌شود. در حالی‌که همین خودرو حدود یکی دو ماه پیش تقریباً ۱ میلیارد و ۶۰ تا ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود.

از سویی دیگر گران‌ترین عضو مجموعه یعنی گرن‌ کابریو S که در حال حاضر ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون قیمت دارد، چندی پیش زیر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فروخته نمی‌شد.

در حال حاضر جدی‌ترین رقیب قیمتی مازراتی‌ها، مرسدس‌بنزهای جدید Sکلاس ویرایش ۲۰۱۴ هستند که قیمتشان در بازار بین ۱ میلیارد و ۴۰۰ تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برآورد می‌شود.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار