|
|
کدخبر: ۷۸۷۰۶

با آزادسازی معاملات

یک کارشناس مسکن معتقد است: آزادسازی معاملات مسکن مهر هویت جدیدی به این واحدها و شهرهای جدید دارای مسکن مهر می‌دهد و بازار مسکن این بخش رونق می‌گیرد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، هادی نظرپور، درباره آزادسازی معاملات مسکن مهر و تاثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: در صورت آزادسازی خرید و فروش واحدهای مسکونی مهر این معاملات قانونی‌تر و حقوق خریداران و فروشندگان حفظ می‌شود.

به گفته وی، همانگونه که در حال حاضر کلیه معاملاتمسکنبا کد رهگیری صورت می‌گیرد، ‌ در صورت آزادسازی معاملات مسکن مهر نیز خرید و فروش این واحدها قانونی‌تر می‌شود.

نظرپور با اشاره به قانونی شدن خرید و فروش‌های مسکن مهر پس از آزادسازی معاملات گفت: پس از قانونی شدن معاملات مسکن مهر، ‌ مالکیت و هویت این واحدها مشخص می‌شود و امکان تخلف و فروش یک واحد به چند نفر نیز کاهش می‌یابد.

این کارشناس تاکید کرد: پیش‌تر فروش یک واحد مسکونی مهر به چند متقاضی و معاملات غیرقانونی به وضوح دیده می‌شد، اما اکنون با قانونی شدن خرید و فروش‌ها امکان تخلف‌ها کمتر شده رو به کاهش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا مقرر بود واحدهای مسکن مهر به صورت اعیان واگذار شود، ‌ افزود: از ابتدای طرح مسکن مهر واحدهای ساخت دولت با زمین‌های ۹۹ ساله مطرح بود که اکنون نیز گفته شده است خریداران و متقاضیان حق خرید و فروش اعیان واحدها را دارند.

نظرپور معتقد است: با آزادسازی معاملات مسکن مهر و به چرخه افتادن این واحدهای مسکونی در اقتصاد مسکن، خرید و فروش در شهرهای دارای مسکن مهر رونق می‌گیرد و منجر به کاهش قیمت مسکن در این مناطق می‌شود.

این کارشناس با اشاره به رونق خرید و فروش در بازار مسکن مهر پس از قانونی شدن خرید و فروش‌ها تصریح کرد: قیمت مسکن مهر با آزادسازی معاملات افزایش نمی‌یابد بلکه آنچه بیش از همه خودنمایی می کند، ‌ رونق بازار مسکن است.

به گفته وی، ‌ آزادسازی معاملات مسکن مهر علاوه بر رونق بازار مسکن این مناطق، هویت جدید به واحدهای مسکن مهر می‌دهد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار