|
|
کدخبر: ۷۹۰۸۱

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از صدور پروانه فعالیت ۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای در خارج از کشور خبر داد و گفت: نخبگان مهارتی و علمی ۱۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه دیپلماسی مهارت برای نخستین بار از سوی سازمان فنی و حرفه ای مطرح شد گفت: سند راهبردی مهارت و فناوری این سازمان از ۲سال پیش شامل ۸راهبرد، ۲۷ سیاست و بیش از ۲۵۰ برنامه در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

پرند برنامه های سازمان فنی و حرفه ای را در سه سطح بین‌المللی، ملی و سازمانی دانست و گفت: حضور در عرصه‌های بین‌المللی اولین راهبرد سند سازمان است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: رایزنی و برقراری تعامل با برنامه توسعه ملل متحد و کمیساریای عالی اتباع خارجی از جمله اقدامات این سازمان درجهت رسیدن به اهداف سند راهبردی سازمان است.

وی به شناسایی فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بررسی فرصت‌ها و بسترهای مناسب همکاری و سرمایه گذاری در کشورهای خارجی تاکید و افزود: تا کنون ۲۲ موافقت‌نامه اصولی تاسیس آموزشگاه آزاد در خارج از کشور صادر شده است و همچنین پروانه ۸آموزشگاه فنی و حرفه ایآزاد در خارج از کشور و فعالیت ۶ آموزشگاه در حال حاضر از جمله فعالیت‌های این سازمان در خارج از کشور است.

وی با اشاره به دیپلماسی مهارت به عنوان سرلوحه فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی و اشاعه فرهنگی به دیگر کشورها بیان کرد: در راستای انتقال مهارت‌های بومی کشورمان به سایر کشورها تعاملی دو سویه برقرار می‌شود و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورهای دیگر نیز بهره می گیریم.

پرند در ادامه با اشاره به اینکه نخبگان علمی و مهارتی ۱۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند عنوان کرد: با حمایت صندوق مهر امام رضا(ع)، ۱۰ میلیون تومان اعتبار به پشتیبانان، کارآفرینان و نخبگان مهارتی و ۵۰ میلیون ریال به طرح‌های کسب و کار پیشنهاد شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار