|
|
کدخبر: ۸۱۴۴۲

آرامش و ثبات کنونی در بازار ارز موقتی است و در آینده نه چندان دور با نوسان ارز روبرو خواهیم بود؛ این مسئله توجیه پذیری طرح های عمرانی را با چالش روبرو خواهد کرد لذا نیاز به افزایش حجم اعتبارات عمرانی است.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، معاون وزیر سابق صنعت در خصوص بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۳۹۳ گفت: به نظر من حجم اعتبارات عمرانی کم است و دولت بایستی بیش از این برای عمران کشور در نظر بگیرد. امیر رضا واعظ آشتیانی در گفتگو با تراز, با بیان اینکه آرامش و ثبات کنونی در بازارارزموقتی است و در آینده نه چندان دور با نوسان ارز روبرو خواهیم بود گفت: این مسئله توجیه پذیری طرح های عمرانی را با چالش روبرو خواهد کرد لذا نیاز به افزایش حجم اعتبارات عمرانی است.

وی افزود: دولت بایستی برای کاهش ریسک اجرای طرح های عمرانی در کشور، اعتبارات عمرانی را بیش از این افزایش دهد. آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا کسریبودجهدولت اجازه چنین کاری را به دولت می دهد، خاطر نشان کرد: کسب منابع هنر دولت است، دولت نباید همچون دولت های گذشته صرفا به منابع نفتی تکیه کند.

وی ادامه داد: این که دولت صرفا به واگذاری ها بسنده کند که هنر نیست؛ دولت بایستی با برنامه ریزی درست و اصلاح نظام مالیاتی از طرفی درامدهای مالیاتی خود را افزایش دهد و از طرف دیگر اجازه ندهد تولید بیشتر از این آسیب ببیند. معاون وزیر سابق صنعت تاکید کرد: برای خروج از رکود تورمی چاره ای جز افزایش تولید نداریم که افزایش هزینه های عمرانی نیز در همین راستا است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار