|
|
کدخبر: ۸۴۹۴۸

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب واردات بنزین چینی اعلام کرد: واردات اکتان‌افزا برای ارتقای کیفیت بنزین با توجه به حجم تولید داخل متوقف شده است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، شاهرخ خسروانی خبر واردات بنزین چینی که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده بود را رد کرد و گفت: محموله‌ای که خبر ورود آن به کشور منتشر شد اصلا بنزین نبوده بلکه اکتان‌افزا برای ارتقای کیفیتبنزینبود.

وی افزود: شرکت خصوصی پالایش نفت شیراز با توجه به نیازهای احتمالی خود سال گذشته صرفا یک محموله محدود اکتان‌افزا وارد کرد که تاکنون نیز مورد استفاده قرار نگرفته است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر این که این محموله اکتان‌افزای دارای مجوز قانونی از مجاری رسمی و مطابق با استاندارد‌های موردنظر بوده است در مورد حجم آن گفت: برخلاف آن چه که منتشر شده است حجم اکتان‌افزای وارد شده بسیار کمتر از مقادیر اعلام شده است.

خسروانی با تاکید بر این که کشور در زمینه تولید اکتان افزا(MTBE) به خودکفایی رسیده است گفت: در حالا حاضر اکتان‌افزای مورد نیاز کشور در برخی واحدهای پتروشیمی به اندازه کافی تولید می‌شود و به همین دلیل واردات اکتان‌افزا آن هم از نوع MMT صحت ندارد.

پیش از این برخی رسانه از تخلیه یک محموله بزرگ مواد اکتان افزا " MMT " از یکی از ایالت‌هایچیندر پالایشگاه نفت شیراز با حجم حدود ۱۰۰ تن خبر داده‌ بودند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار