|
|
کدخبر: ۸۷۸۵۷

برخی نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌اند که نحوه تعیین افزایش حقوق کارمندان در سال آینده تغییر کند. براساس این پیشنهاد، میزان افزایش حقوق بر مبنای " میزان درآمد " خواهد بود.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، زمانی که حجت‌الاسلامحسن روحانیرئیس جمهور لایحه بودجه ۱۳۹۳ را تقدیم مجلس کرد، توجه کارمندان و به این لایحه دوخته شده بود تا ببینند که در دولت چه سهمی برای افزایش حقوق آنها در سال آینده در نظر گرفته است.

چندی پس از تقدیم لایحه بودجه، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در تشریح لایحه بودجه سال ۹۳، خیال کارمندان را راحت کرد و گفت که " حقوق کارمندان دولت، ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت ".

هم‌اکنون براساس اعلام رسمی دولت و طبق گزارش مرکز آمار ایران، نرختورمیک سال اخیر(از آذر ۹۱ تا آذر ۹۲) ۳۵.۶ اعلام شده است.

سخنگوی دولت این نوید را هم داده که می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا پایان سال جاری نرخ تورم که حدود ۳۵ درصد پیش‌بینی شده بود، کمتر از این نرخ هم باشد.

در این میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تصمیم گرفته‌اند تا میزان حقوق کارمندان را در لایحه بودجه ۱۳۹۳ متناسب با میزان تورم و همچنین با میزان درآمدها افزایش دهند.

در این باره، محمد اسماعیل سعیدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده و پیشنهادات کمیسیون متبوعش در این زمینه اظهار داشت: در مورد این موضوع، پیشنهادات زیادی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شده و این پیشنهادات تماماً مورد نظر اکثر اعضا بوده و نمایندگان مجلس معتقدند که حقوق کارمندان باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم نیست، افزود: این پیشنهاد مطرح است که براساس نرخی که بانک مرکزی و آمارهای رسمی از میزان تورم اعلام می‌کنند، برآن اساس نیز افزایش حقوق در سال آینده درنظر گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، پیشنهاد دیگر این کمیسیون را متناسب‌سازی میزان درآمدها با افزایش حقوق دانست و گفت: موضوع دیگری که در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده، بحثاصلاح حقوق و مزایا در قانون خدمات کشوری است؛ البته قرار بود که در این قانون اصلاحاتی صورت گیرد ولی دولت قصد دارد در مورد اصلاح قانون خدمات کشوری به مجلس لایحه ارائه دهد.

سعیدی ادامه داد: مقرر شد که برای رفع این تبعیضات، افزایش درصد حقوق و مزایای کارمندان به تناسب درآمدها تعیین شود؛ به طورمثال کسانی که حقوق بالایی دارند، حقوق آنها افزایش کمتری و کسانی که حقوق آنها پایین است، افزایش حقوق و مزایای بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادات ما در مورد افزایش حقوق و مزایای کارمندان بپذیرد، این پیشنهادات به لایحه بودجه اضافه می‌شود تا افزایش حقوق و مزایای کسانی که سقف‌شان پایین است، به نسبت تورم و درآمد آنها تعیین شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: پیشنهادات کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد افزایش حقوق و مزایای کارمندان به کمیسیون تلفیق ارسال و در صورت رأی‌آوری اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار