|
|
کدخبر: ۹۷۵۹۰

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از موافقت بانک مرکزی با تامین ۷هزار میلیارد تومان باقیمانده خط اعتباری مسکن مهر خبر داد

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از موافقتبانک مرکزیبا تامین ۷هزار میلیارد تومان باقیمانده خط اعتباری مسکن مهر خبر داد و گفت: افزایش قیمت مسکن مهر شامل ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد می‌شود. ابوالفضل صومعلو در گفت وگو با تسنیم افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز در سال گذشته و همچنین تحریم اقتصادی قیمت مصالح ساختمانی نیز به تبع آن افزایش یافت. این مسئله نیز شرایطی را به وجود آورد تا قیمت مسکن نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه هایمسکن مهرنشستی با دست اندرکاران برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که قیمت مسکن مهر را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دستور العمل افزایش قیمت مسکن مهر روز گذشته برای اجرا ابلاغ شد، تصریح کرد: میزان افزایش قیمت مسکن مهر در هر متر مربع کمتر از ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

صومعلو در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت از چه منابعی تامین می شود گفت: متقاضیان مسکن مهر تامین کننده افزایش قیمت هستند، قبل از افزایش قیمت اجازه نقل و انتقال مسکن مهر را دادیم و در خرید و فروش یکی از وظایف خریدار این است که نسبت به جبران آورده متقاضی کمک کند.

وی با یادآوری اینکه به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی قیمت تمام شده ساخت افزایش یافته است، گفت: کسی منکر افزایش قیمت ها نیست در این رابطه نیز در گذشته دو دستور العمل درباره افزایش قیمت مسکن داشتیم که براساس آن به ترتیب ۴۰ و ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان قیمت ها افزایش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش قیمت کنونی نیز براساس بخشنامه ۲۳ شهریورماه معاونت برنامه ریزی برای پیمان های فاقد تعدیل انجام شده که دستور العمل آن(شماره ۳) ابلاغ شده است.

صومعلو در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت شامل چه تعداد پروژه می شود اظهار کرد: این افزایش شامل همه پروژه های باقیمانده که حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد است، می شود.

وی همچنین در خصوص باقیمانده خط اعتباری مسکن مهر اظهار کرد: خوشبختانه بانک مرکزی با تامین ۷ هزار میلیارد تومان باقیمانده خط اعتباری مسکن مهر تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان موافقت کرده است.

صومعلو با بیان اینکه تاکنون ۴۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به پروژه های مسکن مهر تخصیص یافته در رابطه با افزایش ۵۰ درصدی وام مسکن گفت: افزایش ۱۵ میلیون تومانی وام مسکن لازم بود اما این میزان کامل نیست. نظر وزارتخانه پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بود و امیدواریم به مرور زمان این تسهیلات افزایش یابد.

به گفته وی، این میزان افزایش هم نقطه خوب و رو به جلو بوده است که در برخی از شهرها کاملا به خانه دار شدن مردم کمک خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال وام مسکن افزایش می یابد یا خیر، گفت: بعید می دانم تا پایان سال این میزان وام افزایش یابد. اما سال آینده و در مراحل بعدی سقف تسهیلات مسکن افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار