|
|
کدخبر: ۱۰۱۶۴۱

یک روزنامه اتریشی گزارش داد:

یک روزنامه اتریشی تصریح کرد که واشنگتن به شرکت های آمریکایی درباره معاملات گسترده و خارج از توافق نامه ژنو با تهران هشدار داده است.

به گزارشامید، روزنامه اتریشی " کوریر " در گزارشی نوشت: لغو موقتی برخی تحریم ها علیه تهران بر اساس توافق نامه ژنو شرکت ها در سراسر دنیا را به معاملات تجاری بزرگ با ایران امیدوار کرده است.

کوریر در ادامه نوشت: ژاپنی ها، ایتالیایی ها، آلمانی ها و همچنین اتریشی ها و نمایندگان اقتصادی از سراسر دنیا در حال حاضر دست خود را به دستگیره درب ورود به بازارهای تجاری ایران قرار داده اند.

مذاکرات موفق غرب با تهران برای حل مناقشات هسته ای یک توافق نامه موقتی را برای شش ماه آینده ممکن کرده است و اولین مرحله لغو تحریم ها علیه تهران باید در هفته آینده اجرایی شود. به این ترتیب بعد از سال ها تحریم های مطلق غرب علیه تهران حداقل حالا در برخی زمینه ها از جمله صادرات گاز و نفت یا برخی قطعات اتومبیل و هواپیما مجددا معاملات تجاری با ایران امکان پذیر می شود.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که البته انتظارات در سطح جهانی از این توافق نامه بالاتر از این هاست و شرکت های مختلف در سراسر دنیا و در همه بخش ها معاملات تجاری بزرگ با ایران را احساس کرده و بو می کشند.

در اتریش نیز بسیاری از شرکت ها آماده پرش به سوی معاملات تجاری با تهران هستند. نمایندگان معروف اقتصادی در اتریش در این باره تاکید دارند که ما هرگز نمی گذاریم ارتباطمان با تهران قطع شود.

" ریچارد شنز "، معاون رئیس اتاق بازرگانی اتریش نیز در این باره به روزنامه اتریشی کوریر گفته است که ما در زمینه مسئله قطعنامه ها علیه تهران به قوانین اتحادیه اروپا و تصمیمات سازمان ملل پایبندیم، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که در این رابطه هنوز بر اساس قوانین آمریکا عمل کنیم. ما نمی خواهیم در زمینه تجارت با ایران توسط آمریکا متوقف شویم.

در این میان دولت آمریکا درباره تجارت های نامحدود و خلاف توافق نامه ژنو به شرکت های آمریکایی هشدار داده است. یکی از نمایندگان بلند پایه دولت آمریکا در این باره به روزنامه اتریشی کوریر گفته است که یک لغو محدود تحریم ها علیه تهران وجود دارد. بسیاری از شاخه های تجاری مهم از جمله در زمینه حمایت از صنعت نفت و اتومبیل هنوز تحریم است. پس همچنان تجارت با ایران دشوار است و در این زمینه هنوز هم بسیاری خطرات قانونی و حقوقی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی شرکت های آمریکایی این شرایط را انکار می کنند تصریح کرد که در این صورت این شکستن تحریم های آمریکا بوده و از طرف ایالات متحده پذیرفته نیست. اگر شرکت های آمریکایی حالا به صورت گسترده به تجارت با ایران روی آورند این نه معامله ای تمیز بوده و نه به ما کمک می کند تا به یک توافق با ایران دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار