|
|
کدخبر: ۱۰۵۷۲۳

سخنرانی حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در رسانه‌های خارجی به خصوص رسانه‌های غربی بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال در گزارشی درباره سخنانروحانیدر اجلاس داووس نوشت: رییس جمهور ایران به دنبال همکاری سازنده با جهان است.

همچنین روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: رییس جمهور ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش بسیار مصمم برای دستیابی به یک توافق است تا تمام تردیدهای بین‌المللی را درباره برنامه هسته‌ای ایران حل کند.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارشش با اشاره بهمذاکراتایران و ۱ + ۵ آورد که روحانی هم چنین تاکید کرد که ایران فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را تسلیم نخواهد کرد.

خبرگزاری سی ان ان با اشاره به سخنرانی حسن روحانی آورد: ایران تحت هیچ شرایطی حق خود را مبنی بر دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را ترک نمی‌کند.

وی با اشاره به توافق ژنو میان ایران و ۱ + ۵ ادامه داد: این توافق در جدیدی را به سوی ایرانیان باز کرده تا بتوانند با جهان همکاری خوبی داشته باشند.

همچنین روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی با اشاره به اظهارات حسن روحانی در اجلاس سالانه داووس روز پنجشنبه نوشت: ایران کشورهای جهان را برای سرمایه‌گذاری در ایران فرا خواند.

این روزنامه با اشاره به اظهارات وی مبنی بر گسترش روابط با کشورهای غربی و کشورهای همسایه بر مبارزه با انزوای بین‌المللی ایران تاکید کرد.

به نوشته این روزنامه، روحانی با بررسی موقعیت ایران در اقتصاد جهانی و با در پیش گرفتن سیاست اعتدال‌گرایی‌، تولید و امید پیش‌بینی می‌کند که ایران می‌تواند در سه دهه آینده به یکی از ۱۰ قدرت برتر در اقتصاد تبدیل شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار