|
|
کدخبر: ۱۰۷۱۷۵

«مرضیه افخم» اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یکی از شبکه های عربی را شعاری و غیرمنطقی خواند

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ادعای اینکه کشورهای عربی منطقه امروز در برابر به اصطلاح سلاح اتمی ایران امن تر هستند، ساختگی است و ایران هرگز به دنبال تولید، انباشت و استفاده از سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود.

«مرضیه افخم» اظهاراتوزیر خارجه آمریکادر مصاحبه با یکی از شبکه های عربی را شعاری و غیرمنطقی خواند و گفت: ایران دست دوستی خود را بسوی تمامی کشورهای منطقه دراز کرده و از روابط دوستانه با اکثر قریب به اتفاق این کشورها برخوردار است.

وی افزود: این سخنان برای مصرف گروهی از مخاطبان یک رسانه خاص در منطقه مطرح شده است، درعین حال نقض قواعد حقوق بین الملل و منشور ملل متحد به حساب می آید.

افخم در ادامه همزمانی این مصاحبه با اجرای برنامه اقدام مشترک و آغاز اقدامات عملی برای رفع یک بحران غیرضروری را اشتباه در انتخاب زمان برای بیان چنین اظهاراتی دانست و گفت: این سخنان غیر دیپلماتیک بوده و بنظر می رسد گروهی که مخالف توافق نامه ژنو هستند و عمدتا در توسعه و ترویج خشونت در منطقه دست دارند، تاثیرات غیر سازنده ای بر دولتمردان آمریکا دارند و مهار این گروه در بیان و عمل، محک رفتار سیاست خارجی آمریکا در قبال فشارهای بازیگران رادیکال و مخالف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تنها تروریست ها و گروه های خشونت طلب از موفقیت، ایرانی که در خط مقدم مبارزه جهانی با خشونت و افراط گری است، احساس خشم و نگرانی می کنند.

افخم با اشاره به حمایت های آشکار ایالات متحده آمریکا از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی افزود: ادعای دخالت نظامی ایران در سوریه، محمل مناسبی برای توجیه حمایت فعالانه برخی متحدان آمریکا از اقدامات تروریست های جنایتکار تکفیری در سوریه و سایر کشورهای منطقه نیست.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه امروز شرم آورترین جنایت های تاریخ بشر در پناه حمایت و مصونیت ناشی از سکوت و فرافکنی رقم می خورد، اظهار داشت: تروریسم و افراط گرائی جهان را تهدید می کند و جامعه بین المللی و از آن جمله مقامات امریکایی نباید با چشم پوشی از این خطر بزرگ، اشتباهات گذشته را تکرار کنند و بجای درک مسئولانه واقعیت ها میدان بازی تروریست ها را گسترده کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار