|
|
کدخبر: ۱۱۱۵۷۵

جلسه رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد علی لاریجانی رییس مجلس در مورد عضویت رییس این کمیسیون در تیم نظارت بر مذاکرات هسته ای انتقاد کرد.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، ابراهیم آقا محمدی روز پنج شنبه در جلسه رسیدگی به لایحهبودجهسال ۱۳۹۳ کل کشور در تذکری با استناد به مواد ۲۲،۲۴ و ۲۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس می توانست از حق استان های محروم دفاع کند ولی رییس جلسه اجازه دفاع نداد و به جای وی رییس کمیسیون تلفیق سخن گفت.

وی با بیان این که لاریجانی دراین باره می گوید این موضوع عرف شده است، افزود: این درست نیست که عرف جای آیین نامه داخلی مجلس را بگیرد و اگر این اتفاق بیافتد نمی توان کار کرد، عرف بازی درست نیست.

نماینده مردم خرم آباد درمجلس شورای اسلامیاظهار داشت: همه ما نماینده هستیم ولی برخی نماینده تر تعریف می شوند برای مثال در جلسات مهم روسای کمیسیون ها سخن می گویند یا در تعیین برخی ناظرین سلیقه ای عمل می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال شب گذشته رییس مجلس پیشنهاد کرد که رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تیم نظارت بر مذاکرات ژنو عضو شود که بر اساس ماده ۲۱۸ اگر بنا باشد یک نفر از مجلس به عنوان ناظر در این تیم حضور داشته باشد کمیسیون مربوطه باید دو برابر آن نامزد معرفی کند و مجلس به اندازه لازم انتخاب کند.

آقا محمدی گفت: این گونه سلیقه ای عمل کردن باعثمی شود ماده ای که به نفع مردم ومحرومین است رای نیاورد.

وی تاکید کرد: هم اکنون فصل بودجه است و نباید سلیقه ای عمل شود زیرا این گونه حق مردم محروم نادیده گرفته می شود.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: درباره فاع کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه روال همیشگی مجلس بر این بوده است که اگر سخنگوی کمیسیون حضور داشت توضیحات لازم را بدهد ولی گاهی ممکن است سخنگو حضور نداشته باشد از این رو یکی از اعضا باید توضیحات لازم را ارایه کند.

وی ادامه داد: ممکن است گاهی هیات رییسه کمیسیون تلفیق به این نتیجه برسد که رییس این کمیسیون در صحن سخنرانی کند که در این زمان غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق به سمت هیات رییسه مجلس رفت و گفت آقای ابوترابی فرد من اینجا حضور داشتم.

در این هنگام محمد حسین فرهنگی عضو دیگر هیات رییسه خطاب به کاتب گفت: آقای کاتب سخت نگیرید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار