|
|
کدخبر: ۱۱۴۱۱۰

حداد عادل:

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ وحدت مردم و امام(ره) در سایه پرچم توحید و دین اسلام سبب شد این ملت شعار «ما می توانیم» را در همه صحنه‌ها ترجمه کند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، غلامعلیحداد عادلدر برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: ‌ انقلاب اسلامی شگفت‌انگیزترین حادثه تاریخ معاصر ایران است که در نوع خود معجزه تاریخی محسوب می‌شود و این مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و وظیفه ما مسئولان در قوای سه گانه و در همه بخش های نظام خدمت به این مردم و حفاظت از انقلاب اسلامی و صیانت از فرهنگ اسلامی آن‌هاست.

وی اظهار کرد: ‌ مردم از همه مسئولان انتظار دارند در زیر پرچم اسلام و با پرهیز از هرگونه تفرقه و اختلاف‌افکنی به پایداری ارزش‌های انقلاب اسلامی کمک کنیم و مانند مردم همیشه متحد و یکپارچه در خدمت این مردم و انقلاب تلاش کنیم.

وی گفت: امام راحل به ملت ایران اسلامی اعتماد کامل داشتند و با ایمان به خدا باور داشتند که این ملت می‌تواند بر سرنوشت خود مسلط شود و با دست‌های خالی هم رژیم سلطنتی را در ایران سرنگون کردند و هم جنگ تحمیلی هشت ساله را اداره کردند و در ادامه آن را به سکوی پیشرفت و جهش توسعه علمی و اقتصادی و همه‌جانبه ایران اسلامی تبدیل کردند.

ایننماینده مجلسافزود: مردم هم انگیزه داشتند و هم دانش به آن ترکیب کردند و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل حادثه‌ای شبیه حوادثتاریخ انبیاست و بنیادهای آن را هوشیاری و بصیرت ملت ایران و رهبری امام راحل و فرهنگ اسلام ناب محمدی تشکیل می‌دهد.

وی گفت: ‌ به همین علت دشمنان ایران و اسلام تلاش می کنند با تهاجم فرهنگی فاصله ای میان مردم و انقلاب ایجاد کنند و مبانی ارزشی این ملت و این انقلاب را از بین ببرند که مقام معظم رهبری از سال‌های پیش درباره آن هشدار داده‌اند و امیداریم و باید هم مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگی در این زمینه هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمنان با ابزارهای هنری و غیره در داخل و خارج به این هدف خود برسند.

وی به انتشار کتاب سلمان رشدی ملحد و واکنش شدید و قاطعانه امام راحل درباره آن اشاره کرد و گفت: ‌ فرهنگ اسلامی مردم ایران عزیز که بنیادهای این انقلاب را تشکیل می‌دهد، وارداتی نبوده است که دشمنان بخواهند با معرفی بدل های آن ما را فریب بدهند.

حداد عادل ادامه داد: در این فرهنگ شجاعت به جای ترس و هراس می‌نشیند و ملتی که شجاعت، انگیزه، اراده، هوشمندی و بصیرت و در یک کلام ایمان به خداوند متعال دارد هرگز در برابر دشمنان، ذلیل نخواهد شد و ملت ایران اسلامی هم این بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را سرمشق خود قرار داد که دشمنان ایران اسلامی و دشمنان انقلاب از جمله آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی افزود: در بحثمذاکره هم باید بدانیم صرف مذاکره پدیده ای خوب یا بد محسوب نمی‌شود اگر این مذاکرات با توکل بر خدا و متکی بر پشیتبانی این ملت عزیز باشد به نفع مردم خواهد بود و می‌توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: ‌اما اگر در این مذاکره گرفتار خودباختگی و ذلیلانه حاضر شویم این مذاکره ارزشی نخواهد داشت.

این نماینده مجلس افزود: مهم این است امام راحل هم به ما نشان دادند که نباید در برابر بیگانگان ترس داشته باشیم و خوشبختانه در این ۳۵ سال ملت عزیز ایران نشان داد که شجاعت را بر ترس ترجیح می دهد و مقام معظم رهبری نیز این اوصاف امام راحل را دارند و مردم به این آرمان ها و ارزش ها عشق می ورزند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران از اول هم متکی بر ایمان و اعتقاد اسلامی این مردم بوده است و همه دست‌آوردهای انقلاب اسلامی از آن مردم است و مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند و باید ما مسئولان هم تلاش کنیم مردم از ما راضی باشند و دستاوردهای این نظام روز به روز شکوفاتر شود.

وی افزود: ‌ امام با توکل بر خدا و با اعتماد به نیروی ایمانی مردم به پروردگار متعال این نهضت را آغاز کردند و مردم هم متقابلا اعتماد و اعتقاد داشتند و این دو موضوع به شکل‌گیری حماسه انقلاب اسلامی منجر شد.

این نماینده مجلس گفت: ‌ملت ایران همواره شعار «ما می توانیم» را در عمل ثابت کردند و بهترین نمونه آن پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی است و خوشبختانه امروزه در عرصه‌های علمی و دانش هسته‌ای و تولید مقالات علمی و مرزهای نوین دانش بشری به پیشرفت های غیرقابل وصفی رسیده‌ایم و چشم‌اندازها بسیار امیدوار کننده و روشن است.

وی مهم‌ترین درس انقلاب اسلامی را وحدت مردم و در حقیقت وحدت خدایی مردم دانست و افزود: این انقلاب دایره‌المعارفی از تمامیت ارزش‌ها و آرمان‌های راستین ملت ایران اسلامی است که از نهضت تنباکو تا کودتای ۲۸ مرداد و نهضت ملی شدن صنعت نفت را در حافظه خود داشتند و با هوشیاری کامل، این انقلاب را به پیروزی رساندند و ما مسئولان نیز باید همان اوصاف امام راحل را همگام با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم و باید مانند مردم زندگی کنیم.

وی گفت: ‌ اگر هم گاهی برخی از مسئولان نگرانی هایی را برای مردم پیش می‌آورند نباید اجازه دهیم ادامه داشته باشد چون ملت را نگران و دشمنان را خوشحال می کند.

حدادعادل افزود: مردم‌سالاری دینی هدیه ارزشمند مردم ایران اسلامی به همه جهان اسلام و به همه آزادی خواهان در جهان است و در این نظام میزان، رای ملت بوده است و خواهد بود.

وی گفت: امام راحل ساده‌زیستی را ارزش می‌دانستند و رعایت می‌کردند، درحالی که رضاشاه پدر در مدت ۱۶ سال حکومت از سال ۱۳۰۴ تا سال ۱۳۲۰ بیش از ۴۴ هزار سند مالکیت به نام خود ثبت کرده بود.

وی افزود: ‌مسئولان باید خودشان را برای انقلاب بخواهند نه این‌که انقلاب را برای خودشان بخواهند و با انقلاب کاسبی کنند.

نماینده مجلس ادامه داد: مبارزه با مفساد اقتصادی و ویژه‌خواری باید بدون چشم‌پوشی به پیش رود و باید بدانیم اگر روزی بدنه حکومت تافته جدا بافته از مردم شود مردم هم از انقلاب فاصله می‌گیرند اما این مردم صاحب انقلاب هستند و وظیفه ماست که به صاحبان این انقلاب و این نظام صادقانه خدمت کنیم.

وی گفت: ‌ حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات سال ۸۸ و حضور تحسین‌برانگیز در انتخابات سال جاری نشان داد که مردم با شعور دینی و الهی خود یک نمونه مردم‌سالاری واقعی را به نمایش می‌گذارند و دشمن هم نمی‌تواند با بهانه دموکراسی درباره ایران صحبت کند.

وی دموکراسی‌خواهی دشمنان را فریبکاری مردم دانست و افزود: آمریکایی‌ها و غربی‌ها در سوریه با تروریست‌ها در پی دموکراسی هستند و مردم را به خاطر دموکراسی فریبکارانه خودشان می‌کشند.

حداد عادل خدمت به مردم محروم و مستضعف را هم از درس‌های نهضت امام راحل دانست و گفت: ‌ اگر هوشیار باشیم با پشتوانه این ملت می‌توانیم از همه گذرگاه‌های سخت عبور کنیم و ملت ایران اسلامی در این ۳۵ سال نشان دادند در پای انقلاب خود ایستاده‌اند و خواهند ایستاد و این دشمنان را به خاک مذلت خواهند نشاند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار