|
|
کدخبر: ۱۱۴۸۷۴

ریاست مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا بررسی لایحه بودجه تا ۲۲ بهمن به پایان برساند این اقدام بر خلاف روال سالهای گذشت در بررسی لایحه بودجه است

به گزارشامیدبه نقل از مهر، در جلسه علنی نوبت عصرمجلس شورای اسلامیدر جریان بخشهای درآمدی لایحه بودجه محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری اختلال در دستگاه الکترونیکی مجلس انتقاد کرد.

وی با اعتراض به عدم توجه هیات رئیسه به تذکرات نمایندگان گفت: تذکر من مربوط به وقتی است که دستگاههای الکترونیک شمارش آرا دچار مشکل شده بودند و این امر موجب بی نظمی در جلسه علنی شد اما شما دیر اجازه بیان تذکرات را دادید.

وی ادامه داد: هیات رئیسه برای بررسی لایحه بودجه در شیفت شب نیز جلسه علنی تشکیل می دهد اما اگر این وقتهای پرت برای بررسی بودجه اختصاص می یافت شاید مشکل بر طرف می شود.

نماینده اردکان با اشاره به گفتگویش با ریاست مجلس در خصوص غیر قانونی بودن شیفت نوبت شب مجلس شورای اسلامی بدون رای گیری از نمایندگان گفت: لاریجانی گفت شما نمی خواهید بودجه تمام شود من اعلام کردم بله می خواهیم بودجه تمام شود ایشان فرمودند پس پیگیری نکنید.

وی تاکید کرد: کارکنان فناوری مجلس اعلام کردند برای حل مشکل دستگاههای شمارش آرا نیازمند ۴ تا ۵ ساعت وقت هستند هیات رئیسه با بچه های فناوری همکاری کند.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکری گفت: به دلیل تسریع در بررسی لایحه بودجه گاهی نمی توانیم تذکرات را گوش دهیم.

وی تاکید کرد: هیات رئیسه موظف به اجرای آئین نامه داخلی است بر اساس آئین نامه داخلی اگر نماینده ای اخطار دهد در صورتی که رئیس جلسه اخطار را بپذیرد به رای نمایندگان مجلس می گذارد اما در تذکرات آئین نامه ای نمایندگان دقیقا باید نظر رئیس جلسه اعمال شود.

وی با بیان اینکه هیات رئیسه اتفاق نظر دارد که برگزاری جلسات علنی نوبت شب مجلس شورای اسلامی نیاز به رای نمایندگان ندارد گفت: برخی نمایندگان معتقد تفسیر مواد عادی آئین نامه بر عهده نمایندگان است اما بر اساس آئین نامه باید ۱۰ نفر از نمایندگان طرحی را امضا کرده و درخواست تفسیر آئین نامه ماده را بدهند شما هم در خصوص این ماده آئین نامه مربوط به برگزاری جلسات نوبت شب بررسی لایحه بودجه می توانید درخواست تفسیر دهید اما خواهش می کنم این بحثرا فعلا دنبال نکنید.

نایب رئیسمجلساظهار داشت: دیروز هم آقای ابوترابی که ریاست جلسه را بر عهده داشتند رای استمزاجی گرفتند و دوستان اعلام کردند که موافق برگزاری جلسات علنی بررسی لایحه بودجه در نوبت شب هستند.

ریاست مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا بررسی لایحه بودجه تا ۲۲ بهمن به پایان برساند این اقدام بر خلاف روال سالهای گذشت در بررسی لایحه بودجه است زیرا بدون رای گیری نمایندگان در سه شیفت صبح، عصر و شب بررسی می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار