|
|
کدخبر: ۱۱۷۴۱۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که وزیر خارجه ایران در نشست با جان کری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که برای بحثدرباره اوضاع سوریه هیچ اختیاری ندارد و تمرکز گفت‌وگوها تنها بر مذاکرات هسته‌ای بود.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه روز سه‌شنبه خود تصریح کرد که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مونیخ گفته است که برای بحثدرباره بحران سوریه «هیچ اختیاری» ندارد.

کریوظریفروز یکشنبه هفته جاری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برای بحثدرباره دور بعدی مذاکرات بین ایران و ۱ + ۵(آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) که قرار است روز ۱۸ فوریه(۲۹ بهمن ماه) با هدف رسیدن به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران برگزار شود، با یکدیگر دیدار کردند.

جن ساکی درباره این دیدار گفت که کری نگرانی خود و آمریکا درباره سرعت انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه، وضعیت بشردوستانه در سوریه و لزوم برقراری سریع ساز‌و‌کار انتقال قدرت را ابراز کرد اما ظریف به وضوح اعلام کرد که برای بحثدرباره مذاکره در خصوص سوریه هیچ اختیاری ندارد بنابراین تمرکز این نشست گفت‌وگوهای هسته‌ای بود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که وزیر امور خارجه ایران برای مذاکره با ایالات متحده بر سر موضوع سوریه فاقد اختیار است.

جن ساکی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مطرح کرده بود که آیا عدم ورود ظریف به مذاکرات درباره اوضاع سوریه این مفهوم را دارد که ایران تنها می‌خواهد بر مذاکرات هسته‌ای تمرکز کند و تمایلی ندارد به موضوعات دیگر ورود کند، گفت: تمرکز ما در حال حاضر بر مذاکرات هسته‌ای است و این چیزی است که ما نیز مذاکرات خود با ایران را بر آن متمرکز کردیم. البته این مسئله این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که ما نگرانی‌هایی را درباره وضعیت بشردوستانه(در سوریه) و کمک به تروریست‌ها نداریم. اینها همچنان موضوعاتی است که ما درباره آنها نگرانی داریم اما حائز اهمیت است که کار بیشتری بر مذاکرات برای توافق جامعه صورت گیرد و نقطه تمرکز ما اینجاست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: تمرکز ما بر مذاکرات جامع درباره توافق هسته‌ای است به وضوح، ایران در برآمد سوریه نیز سهم دارد اما موضع ما تغییر نکرده است که ما می‌خواهیم با طرفین و کشورها همکاری کنیم و شاهد یک نتیجه سازنده و صلح‌آمیز باشیم، بنابراین ما هیچ اظهارنظر آشکار مشاهده نکردیم که بتوانیم باور کنیم که آنها در آن نقطه قرار دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار