|
|
کدخبر: ۱۷۷۴۲۹

در ادامه رویدادهای سیاسی هفته روز گذشته طرح استیضاح وزیر علوم با ۵۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد این در حالی است که گفته می شود علاوه بر فرجی دانا احتمال استیضاح ۴وزیر دیگر کابیته وجود دارد.

امیدنیوز- انتقاد چهره های شاخص اصلاح طلب از رحمانی فضلی، کارت زرد مجلس به پنجمین وزیر روحانی و ارائه طرح استیضاح وزیر علوم به هیات رییسه مجلس از مهم ترین رویداد های سیاسی کشور در هفته بود.
به گزارش امیدنیوز، اصلاح طلبان طی روزهای اخیر انتقادهای بسیاری از وزیر کشور داشته اند چراکه گفته می شود رحمانی فضلی در برخی از استان ها همچنان از فرمانداران دولت احمدی نژاد استفاده می کند. اصلاح طلبان حضور همفکران دولت گذشته در دولت روحانی را از نقاط ضعف کابینه می دانند لذا خواهان اعمال تغییر در وزارت کشور از سوی رییس جمهور هستند.


آنها می گویند کابینه ناهماهنگ است و نیاز به تغییرات دارد. پیش رو تر از همه حسین مرعشی است که اعتراضاتش دنباله دار شده است. او در صریح ترین سخنانش در این مورد گفته است: «من به آقای روحانی توصیه می‌کنم که برخی از وزرا و استانداران را که نتوانسته ‏اند در کلاس و شأن دولت ظاهر شوند تغییر دهد و این ترمیم در کابینه و استانداری‏ها باید در جهت افزایش یکدستی و صلابت دولت انجام شود.»
همسو با او سعید حجاریان نیز گفته است: «روحانی می‌توانست کابینه بهتری داشته باشد. الان ناهماهنگی در ستاد او زیاد است.»

افراطی های اصلاح طلب از انتخاب برخی وزرای روحانی انتقاد دارند


اما این اظهارات در حالی مطرح است که چندی پیش کمال الدین پیرموذن نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از به بکار گیری نیروهای اصلاح طلب در دولت روحانی گفته بود: «اصلاح طلبان دو جبهه هستند آنهایی که افراطی هستند نقدشان از دولت پررنگ است و از انتخاب برخی وزرا چون وزیر کشور انتقاد می کنند اما اصلاح طلبان معتدلی چون من نه تنها از آقای روحانی گلایه ای نداریم بلکه مطلق یارشاطر ایشان هستیم و اکثریت اصلاح طلبان از عملکرد آقای روحانی رضایت کامل دارند.»


حامد قادر مرزی دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی انتخاب مدیران را حق دولت دانست و گفت: «براساس آنچه وزیر کشور گفته اند ۷۰درصد از این فرمانداران تغییر کرده اند و فقط ۳۰درصد آنها هنوز در فرمانداری ها هستند البته اصولگرایان باید بپذیرند تغییر حق مسلم دولت است همانطور که آقای احمدی نژاد وقتی دولت را در اختیار گرفت نگذاشت فرمانداران دولت اصلاحات به کار خود ادامه دهند.»

اصلاح طلبان، رحمانی فضلی را تحت فشار قرار داده اند
د رادامه سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم گفت: «آقای رحمانی فضلی تلاش کرده در انتصابات مشی اعتدال را دنبال کند که البته این مشی در بسیاری از شهرستانها رضایت اصلاح طلبان را فراهم نکرده است بنابراین این طیف با برقرار کردن ارتباط با بدنه دولت اعتراض شان را به این انتصابات اعلام می کنند.»


وی تاکید کرد: «اصلاح طلبان با تحت فشار قرار دادن آقای رحمانی فضلی تلاش می کنند مشی ایشان را تغییر دهند. فشار اصلاح طلبان به وزیر کشور کاملا قابل لمس است در واقع هدف این طیف نتیجه گیری در انتخابات است به طوری که برخی از اصلاح طلبان حتی به خود بنده نیز گفته اند که از انتصابات وزیر کشور رضایت ندارند لذا آنها ازما خواسته اند برای اعمال تغییرات کمک کنیم.»

بانوان " ساپورت پوش " برای وزیر کشور دردسر ساز شدند
اما علاوه بر انتقاد اصلاح طلبان از عملکرد رحمانی فضلی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم این هفته از توضیحات وزیر کشور در رابطه با مباحثمربوط به عفاف و حجاب در کشور قانع نشدند.
نمایندگان در نشست علنی روز(سه شنبه ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سؤالات علی مطهری و ناصر موسوی لارگانی از وزیر کشور در خصوص بحثعفاف و حجاب در کشور به ویژه بانوان ساپورت پوش از توضیحات وزیر کشورقانع نشدند. بنابراین بهارستانی ها با ۶۴ رأی موافق، ۱۳۵ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه توضیحات وزیر کشور را قانع کننده ندانستند و با کارت زرد رحمانی فضلی را بدرقه کردند. بدین ترتیب وزیر کشور به عنوان پنجمین وزیر کابینه در لیست کارت زردی ها قرار گرفت.

۵۰امضا برای استیضاح وزیر علوم
در ادامه رویدادهای سیاسی هفته روز گذشته طرح استیضاح وزیر علوم با ۵۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد این در حالی است که گفته می شود علاوه بر فرجی دانا احتمال استیضاح ۴وزیر دیگر کابیته وجود دارد.

رایزنی‌وزیرعلوم‌بانمایندگان‌درباره‌استیضاحش
اما رضا فرجی دانا وزیر علوم امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان شده که نمایندگان و وزارت علوم در زمینه اعلام وصول استیضاح شما، در مجلس جلساتی را برای جلوگیری از بررسی طرح استیضاح خواهند داشت، گفته است: «امیدواریم در طول هفته آینده رایزنی‌هایی را با نمایندگان مجلس داشته باشیم تا برخی سوءتفاهم‌هایی که سبب طرح استیضاح می‌شود، مرتفع شود و امیدواریم فضای تفاهم مجددا حاکم شود و ما بتوانیم در یک فضای تفاهمی به ادای وظایف خود بپردازیم.»
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس عنوان کرده‌اند که قرار است شما با لاریجانی در این زمینه جلسه‌ای داشته باشید، آیا این موضوع را تایید می‌کنید، گفت: «با نمایندگانی که طرح استیضاح را مطرح کرده‌اند جلساتی خواهیم داشت تا مطالب را با یکدیگر بررسی و در این زمینه صحبت کنیم.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار